Przygotowanie do praktyki WNP-PEZ-PDPR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student:
- zna zasady pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie przedszkolnej i klasie szkoły ogólnodostępnej i integracyjnej
-Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania
typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej
-Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o środowiskach
wychowawczych przedszkola, szkoły i placówki
rewalidacyjnej,
UMIEJĘTNOŚCI:
Student:
-Posiada umiejętność planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych,
- Posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji pracy
wychowawczo-dydaktycznej podczas praktyk realizowanych w toku studiów
-Potrafi analizować i oceniać przydatność typowych
metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
-Jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce
indywidualizacji w edukacji, wynikającej ze specjalnych
potrzeb edukacyjnych dziecka.
ECTS:
udział w warsztacie: 15
przygotowanie do zajęć 20
analiza dokumentów (podstawy programowej) -10
Kryteria oceniania
Z
Zajęcia mają charakter warsztatowy, częściowo mogą odbywać się w akademickim Przedszkolu UKSW
Zaliczenie: max. 1 nieobecność w cyklu zajęć oraz:
2 merytorycznie poprawne scenariusze zajęć (z pełnym opisem metod pracy, stosowanych narzędzi, pomocy, technik itp) , ze wskazaniem obszarów rozwojowych wynikających z podstaw programowych. Jeden scenariusz dla przedszkola, 1 dla szkoły podstawowej (kl.1-3).
Kryteria oceniania:
Ocena bdb: 30 -28 pkt -łącznie za oba scenariusze- prace wskazują na dogłębne i refleksyjne zrozumienie specyfiki prowadzenia zintegrowanych zajęć w przedszkolu i klasach 1 – 3 oraz świadomą i dogłębną znajomość zasad planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych, bardzo dobrą umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczo-dydaktycznej , umiejętność analizy i oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3; Student świadomie stosuje zasadę indywidualizacji w podejściu do dziecka,
Ocena db+: 27 -26 pkt łącznie za oba scenariusze - prace wskazują na wnikliwe zrozumienie specyfiki prowadzenia zintegrowanych zajęć w przedszkolu i klasach 1 – 3 oraz dobrą, świadomą znajomość zasad planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych, dobrą umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz dobrą umiejętność analizy i oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3; Student bardzo poprawnie, świadomie stosuje zasadę indywidualizacji w podejściu do dziecka,
Ocena db:25-23 pkt łącznie za oba scenariusze- prace wskazują na poprawne zrozumienie specyfiki prowadzenia zintegrowanych zajęć w przedszkolu i klasach 1 – 3 oraz poprawną znajomość zasad planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych, poprawną umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz poprawną umiejętność analizy i oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3; Student poprawnie stosuje zasadę indywidualizacji w podejściu do dziecka,
Ocena dst+: 22-20 pkt łącznie za oba scenariusze - prace wskazują iż student w niepełnym zakresie rozumie specyfikę prowadzenia zintegrowanych zajęć w przedszkolu i klasach 1 – 3 oraz znajomość zasad planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych, Prezentuje słabą umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz umiejętność analizy i oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3; Student w niepełnym zakresie stosuje zasadę indywidualizacji w podejściu do dziecka,
Ocena dst: 20-16 pkt łącznie za oba scenariusze -- prace wskazują iż student w ograniczonym zakresie rozumie specyfikę prowadzenia zintegrowanych zajęć w przedszkolu i klasach 1 – 3 oraz znajomość zasad planowania i organizowania działalności wychowawczo-dydaktycznej w integracyjnych i powszechnych placówkach przedszkolnych, klasach I-III w szkołach podstawowych, Prezentuje słabą , ograniczoną umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz umiejętność analizy i oceny przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk występujących w przedszkolach i klasach 1-3; Student w ograniczonym zakresie stosuje zasadę indywidualizacji w podejściu do dziecka,
Literatura
Literatura obowiązkowa:
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej - FRAGMENTY DOTYCZĄCE PRZEDSZKOLI I KLAS 1-3
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: