Metody rekrutacji i selekcji WNP-PEZ-MRISE
Zakres realizowanych tematów:
1. Przemiany pracy ludzkiej oraz karier zawodowych a współczesny proces rekrutacji. Wprowadzenie w problematykę zajęć;
2. Klasyczne oraz nowoczesne metody rekrutacji. Rekrutacja w social media, rekrutacje z wykorzystaniem gier;
3. Znaczenie odpowiedniej autoprezentacji w procesie rekrutacji i selekcji. Wybrane problemy;
4. Rekrutacja młodych talentów: przykłady innowacyjnych narzędzi wykorzystywanych w aplikacji na stanowiska;
5. Wyzwania w obszarze rekrutacji i selekcji. Trudności pracodawców z pozyskiwaniem kandydatów do pracy.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej.
Zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi.
Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania,
wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji
na temat problemów edukacyjno - społecznych.
Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności.
Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów
edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów
- Projekt studencki, samodzielnie wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05)
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym także udział w ćwiczeniach realizowanych podczas spotkań (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05)
Literatura
1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2003
2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010
3. Jeruszka U., Kwalifikacje zawodowe: poglądy teoretyczne a rzeczywistość, Warszawa 2006
4. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2008
5. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010
Dodatkowa:
1. Kryńska E. (red.), Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy a popyt na pracę w Polsce, Warszawa 2003
2. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2004
3. Mckay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2005
4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001
5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: