Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WNP-PEZ-METSSPE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ I OPIS ECTS
Efekty wiedzy:
EK 1
Student zna i rozumie subdyscypliny pedagogiki specjalnej, w tym terminologię używaną w pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym.
EK 2
Student zna i rozumie specyfikę rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym, bio-psycho-społeczne podstawy kształcenia i wychowania, rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii.
EK 3
Student zna i rozumie terminologię, teorię i metodykę na poziomie rozszerzonym w obszarze edukacji włączającej.
EK 4
Student zna i rozumie cele, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, oświatowych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych, terapeutycznych, pogłębione w wybranych zakresach oraz problemy uczestników tych instytucji.
Efekty umiejętności:
EK 5
Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych pomocowych i terapeutycznych.
EK 6
Student potrafi pracować z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do jego potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.
Efekty kompetencji społecznych:
EK 7
Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań realizowanych w zakresie opieki, edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
Udział w ćwiczeniach - 15 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Czytanie literatury - 25 godz.
Przygotowanie projektu - 15 godz.
Suma godzin - 60[60/25(30) = 2]
Liczba ECTS: 2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: