Metodyka edukacji polonistycznej w klasach I-III WNP-PEZ-METPOL
W ramach ćwiczeń omawiane są następujące kwestie: struktura programów nauczania języka polskiego oraz cele i zasady nauczania przedmiotu; podręczniki, zeszyty ćwiczeń i książki pomocnicze w kształceniu polonistycznym; początkowa nauka pisania i czytania w klasie I; ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów czytanek i wierszy; formy pracy z lekturą w klasach niższych; przysposobienie czytelnicze i informacyjne - wiadomości o książce i umiejętności korzystania z niej; redagowanie opowiadań w klasach I-III; opis jako forma wypowiedzi w klasach początkowych; nauczanie ortografii w klasach I-III; nauczanie gramatyki w klasach I-III.; ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne w klasach I-III
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Po ukończeniu ćwiczeń student powinien posiadać wiedzę obejmującą szczegółowe metody nauczania języka polskiego w klasach I-III, podstawowe założenia teoretyczne związane z nauką pisania i czytania. Wiedzy teoretycznej powinna towarzyszyć umiejętność praktycznego wykorzystania poznanych w trakcie zajęć metod.
Kryteria oceniania
obecność i aktywność na zajęciach;
systematyczne studiowanie literatury przedmiotu;
przedstawienie konspektu z działu "Nauka pisania i czytania w klasach I-III";
przygotowanie i zaprezentowanie projektu na wybrany spośród wskazanych przez prowadzącego temat.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Kulpa J., Więckowski R. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach początkowych." WSiP, Warszawa 1983
Baczyńska H. "Metodyka nauczania języka polskiego w klasach I-III" WSiP, Warszawa 1985
Berthet D. "Wprowadzenie do nayki pisania", Cyklady, Warszawa 2002
Jakubowicz A., Lenartkowska K., "Metody nauki pisania i czytania we współczesnych elementarzach polskich", ARCANUS, Bydgoszcz 1997
artykuły podawane na zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: