Elementy statystyki dla pedagogów WNP-PEZ-ESDP-MGR
Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics
1. Zajęcia wprowadzające: metody statystyczne w pedagogice/edytory IBM/SPSS
2. Przygotowanie danych do analizy i zarządzanie zbiorami danych/przekształcanie danych
3. Statystyka opisowa: miary tendencji centralnej
4. Miary rozproszenia
5. Tabele zależności i testy chi-kwadrat
6. Statystyka indukcyjna
7. Testy parametryczne
8. Indexy
W cyklu 2022/23_Z:
Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 15 godz.
Przygotowanie do testu: 8 godz.
Samodzielne wykonywanie zadań: 10 godz.
Konsultacje: 2 godz.
Suma godzin: 35=około 1 ECTS
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach;
Egzamin w formie testowej;
Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach
70% praca pisemna
20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach
10% obecność
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.
Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013.
Krajewska A., Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Trans Humana, Białystok 2001.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1999.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000
W cyklu 2022/23_Z:
Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: