Emisja głosu WNP-PEZ-EMIGLO-2
Zakres tematów:
• Samoocena głosu
• Psychofizjologia mowy
• Ćwiczenia: postawy, relaksacyjne, oddechowe, rezonansu, dykcyjne, automasaż
• Głoski w języku polskim
• Praca z tekstem - frazowanie, intonacja
• Higiena i patologie głosu
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
WIEDZA: psychofizjologia głosu, zasady higieny głosu, podstawy fonetyki języka polskiego
UMIEJĘTNOŚCI: samoocena stanu głosu, dobór i wykonanie ćwiczeń wokalnych (w zależności od problemów i potrzeb)
KOMPETENCJE: komfortowe interakcje z użyciem głosu, wyrozumiałość dla problemów głosowych, dbałość o piękno polskiej mowy
Kryteria oceniania
na ocenę składa się uczestnictwo i aktywność studenta podczas zajęć, przesłane prace domowe (nagrania i prace pisemne) oraz zaliczenie na koniec semetru - prezentacja wybranych ćwiczeń oraz fragmentu tekstu
Literatura
"Mówię i śpiewam świadomie", Tarasiewicz B., Kraków 2003
"Głos jak dzwon", Kacprzak A., Warszawa 2020
"Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej", Obrębowski A., Poznań 2008
"Emisja głosu: wskazówki metodyczne", Kazanecka E., Warszawa 2011
"Głoski polskie. Przewodnik fonetyczny dla cudzoziemców i nauczycieli uczących języka polskiego jako obcego", Maciołek M., Tambor J., Katowice 2018
„Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego”, Ostaszewska D., Tambor J., Warszawa 2000
"Łamańce z dedykacją, czyli makaka kama ma", Toczyska B., Gdańsk 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: