Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji (ZR-12) WNP-PE-ZR-UZK
Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu.
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student potrafi wyjaśnić negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko społeczno-przyrodnicze wynikający z nadmiernej i niezrównoważonej konsumpcji.
Potrafi wykazać wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w tworzenie i realizowanie strategii zrównoważonej konsumpcji.
Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących wdrażaniu modelu zrównoważonej konsumpcji.
Kompetencje: student jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, aktywnego włączania się w prace grup i organizacji realizujących różnorodne działania wspierające wdrażanie modelu zrównoważonej konsumpcji. Jest ponadto skłonny przyjąć postawy sprzyjające zrównoważonej konsumpcji.
Kryteria oceniania
Wiedza:
-studenci uzyskują wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju,
-studenci poznają założenia 12 celu zrównoważonego rozwoju,
-studenci poznają narzędzia służące promocji zrównoważonej konsumpcji.
Umiejętności
-studenci umieją ocenić, które działania konsumentów są niezrównoważone i zagrażają środowisku,
- studenci umieją wskazać dobre praktyki w zakresie implementacji 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju.
Kompetencje społeczne
studenci są gotowi kierować się zasadami zrównoważonej konsumpcji
i respektują konieczność wdrażania jej wzorców w życiu osobistym.
Literatura
- Kiełczewski D., Struktura pojęcia konsumpcji zrównoważonej, Ekonomia i Środowisko, 2 (32)/2007.
- Łuczka W., Zrównoważona konsumpcja i uwarunkowania jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny” 6/2016, s. 136-145.
- Pawłowski A., Sustainable Development as a Civilizational Revolution: A Multidisciplinary Approach to the Challenges of the 21st Century, London 2011
- Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017.
Sadowski R. F., Kosieradzka A., Klimska A., Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru, Warszawa 2021. https://www.researchgate.net/publication/355470069_Antropologiczne_i_przyrodnicze_aspekty_konsumpcji_nadmiaru_i_umiaru_Anthropological_and_natural_aspects_of_consumption_of_excess_and_moderation
- Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011.
- United Nations. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrived from http://sustainabledevelopment.un.org.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: