Warsztat pedagogiczny: Współpraca uczniów, studentów, pracowników (nowe możliwości i wyzwania) WNP-PE-W1-3
Realizowane tematy:
1. Procesy, relacje, zjawiska stanowiące przedmiot badań i współpracy (w różnej formie), także Studentek/Studentów w ramach realizowanego projektu (10h):
- Kształtowanie oraz wzmacnianie kompetencji współpracy w szkole;
- Aktywności (pro)zawodowe osób studiujących a rozwój zdolność współdziałania;
- Współpraca zdalna – istniejące rozwiązania i wyzwania dla pracowników;
- Nowe przestrzenie (do) twórczej współpracy (edukacyjnej, zawodowej);
2. Określenie posiadanych zasobów: umiejętności i kompetencji przydatnych w przyszłej/obecnej pracy oraz budowaniu strategii swojego rozwoju zawodowego (8h);
3. Prezentacja efektów pracy zespołowej - analiza przykładowych badań i przedstawienie projektu, opisanie kierunków dalszych, możliwych działań (12h).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EU_01 i 02 Studentka/Student zna i rozumie różne, także specjalne potrzeby edukacyjne uczennic i uczniów oraz wynikające z nich zadania placówek zajmujących się organizacją procesu kształcenia i wychowania.
UMIEJĘTNOŚCI:
EU_01 Studentka/Student potrafi generować i prezentować własne pomysły oraz popierać rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, planować działania pedagogiczne;
EU_02 Studentka/Student potrafi pracować w zespole, przyjmować różne role (w tym lidera) oraz nawiązywać współpracę z otoczeniem, skutecznie komunikować się (m.in. z ekspertami), także korzystając z nowoczesnych technologii.
KOMPETENCJE:
EU_01 Studentka/Student jest gotowa/gotowy do dostrzegania problemów w środowiskach edukacyjnych i w miejscu pracy, do ich eksploracji oraz do aktywnego uczestnictwa też w grupach realizujących działania pedagogiczne.
EU_02 i 03 Studentka/Student jest gotowa/gotowy do prowadzenia aktywności pedagogicznych, uwzględniających indywidualne potrzeby adresatów działań.
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:
- obecność* i aktywny udział w zajęciach (NP1_W15, NP1_W33, NP1_U11);
- analiza, interpretacja tekstów źródłowych (NP1_U08, NP1_K03, NP1_K09);
- praca w zespole, projektowa (NP1_W15, NP1_W33, NP1_U08,
NP1_U11, NP1_K03, NP1_K08, NP1_K09).
* możliwe są 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Studentka/Student może zdobyć punkty za aktywności/części oceny końcowej:
- obecność i czynny udział w zajęciach, dyskusji - do 30 pkt
- analizę, interpretację tekstów źródłowych (prace domowe) - do 20 pkt
- pracę w zespole (np. przygotowanie koncepcji projektu) - do 50 pkt
60-67 p. - 3,0
68-75 p. - 3,5
76-83 p. - 4,0
84-91 p. - 4,5
92-100 p.-5,0
Literatura
1. Chrost M., Kompetencje emocjonalne i społeczne młodzieży, Kraków 2012.
2. Cudowska A., Kultura szkoły stymulująca kształtowanie uczącej się wspólnoty, "Kultura i Edukacja", 2018, nr 3 (121).
3. Deptuła M., Misiuk A., Kompetencje społeczne dziecka, ich znaczenie dla jego rozwoju i funkcjonowania w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej, Warszawa 2016.
4. Dudzikowa M., Jaskulska S., Wawrzyniak-Beszterda R. i inni, Jednostkowe i zbiorowe oblicza kapitału społecznego w uniwersytecie. Studenci o swoim studiowaniu, Kraków 2012.
5. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.
Literatura dodatkowa:
1. Growiec K., Kapitał społeczny. Geneza i społeczne konsekwencje, Warszawa 2011.
2. Kozinets V. R., Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa 2012.
3. McKey M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2006.
4. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009.
5. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: