Seminarium magisterskie WNP-PE-SM-SCH
Zajęcia mają przygotować studenta do przygotowania pracy dyplomowej. Student ma nauczyć się korzystać z literatury, dobrze dobrać temat pracy, realizować badania, skonstruować cel pracy oraz przygotować logiczną konstrukcję pracy. Od uczestników seminarium oczekuje się przyswojenia przyjętego podejścia badawczego i wykorzystania go w pracy dyplomowej. Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy problematyki teoretycznych podstaw wychowania oraz głównych nurtów i kierunków myśli pedagogicznej. Drugi obszar zagadnień związany jest z inspiracją chrześcijańską w pedagogice i wychowaniu w tym także system prewencyjny ks. Bosko we współczesnym wychowaniu. Zakres tematyczny może odnosić się także do problematyki z zakresu pedagogiki szkolnej ze wspomaganiem rozwoju dziecka.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2025/26_L: AKTYWNOŚĆ STUDENTA NAKŁAD PRACY STUDENTA W GODZ.
Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 30
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie prezentacji 5
Przygotowanie pracy 30
Sumaryczna liczba punktów ECTS 75 godz./25 = 3
| W cyklu 2025/26_Z: AKTYWNOŚĆ STUDENTA NAKŁAD PRACY STUDENTA W GODZ.
Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 30
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie prezentacji 5
Przygotowanie pracy 30
Sumaryczna liczba punktów ECTS 75 godz./25 = 3
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student prezentuje wiedzę, obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze.
Zna w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki, mapę stanowisk i podejść metodologicznych, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych.
Umiejętności:
Student potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej, formułować problemy badawcze,
dobierać adekwatne metody, techniki i konstruować narzędzia badawcze.
Opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy, wskazuje kierunki dalszych badań.
Kompetencje:
Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej.
Absolwent jest przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz projektowania ścieżki własnego rozwoju.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się: opracowanie narzędzia badawczego; napisanie rozdziału metodologicznego pracy dyplomowej oraz obecność i aktywność na zajęciach.
- na ocenę 2 (ndst.): student nie posługuje się terminologią używaną w pedagogice i nie sformułował tematu pracy dyplomowej;
- na ocenę 3 (dst.): opracowuje i interpretuje wyniki badań, potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej;
- na ocenę 4 (db): prezentuje wiedzę obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze;
- na ocenę 5 (bdb): opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy, przedstawia tekst pracy dyplomowej.
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
II rok studia stacjonarne II stopnia, kierunek pedagogika |
W cyklu 2025/26_L:
II rok studia stacjonarne II stopnia, kierunek pedagogika |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: