Seminarium licencjackie WNP-PE-SEM-LIC-3-ZB
Zagadnienia teoretyczne z zakresu pedagogiki, pedagogiki społecznej, opiekuńczej oraz studiowanej specjalności. Informacje na temat pisania pracy naukowej. Budowa pracy naukowej. Przypisy do tekstu. Wybór tematu i konceptualizacja badań. Wstępne informacje na temat opracowania zagadnień metodologicznych, konstruowania narzędzi badawczych, przeprowadzenia badań i analizy statystycznej uzyskanych wyników. Opracowanie teoretyczne przedmiotu badań.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wiedza:
Ek 1. Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie charakteryzuje struktury pracy licencjackiej i nie wskazuje obszaru własnych zainteresowań badawczych.
- na ocenę 3 (dst.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych, .
- na ocenę 4 (db.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych. Jasno i precyzyjnie dobiera bazę źródłową do zakreślonego obszaru badań.
Ek2. Zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie zna zasad przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 3 (dst.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.
- na ocenę 4 (db.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy.
- na ocenę 5 (bdb.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy. Przy pisaniu pracy zachowuje zasady edytorskie i dba o styl pracy.
Umiejętności:
Ek 3. Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi i zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować projektu pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.
- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.
- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.
- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy. Potrafi uzasadnić dobór określonej bibliografii.
Ek 4. Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy, posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu, zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych, przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.
- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.
- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych. Przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.
Kompetencje:
Ek 5. Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych, jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
- na ocenę 2 (ndst.) Student nie wykazuje otwartej, krytycznej postawy wobec badania zjawisk edukacyjnych.
- na ocenę 3 (dst.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych.
- na ocenę 4 (db.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych.
- na ocenę 5 (bdb.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych. Jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2010.
2. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls, 2011.
3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Żak, 2002.
4. S. Palka (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, Sopot, GWP, 2010.
5. S. Palka, Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, GWP, 2006.
6. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, PWN, 2020.
7. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, T. 1, 2, Warszawa, PWN, 2020.
8. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa, PWN, 2020.
9. D. Urbaniak-Zając, Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa, PWN, 2013.
10. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN, 2013.
11. K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, WAiP, 2011.
12. A. Maszorek-Szymala, Podstawy statystyki dla studentów i nauczycieli, Kraków, Impuls, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: