Seminarium licencjackie WNP-PE-SEM-LIC-2-2
Zajęcia będą miały dwa moduły: celem pierwszego jest sprecyzowanie tematów prac dyplomowych i wprowadzenie w metodologię pisania badawczych prac teoretycznych, celem drugiego – przygotowanie planu pracy w oparciu o kwerendę bibliograficzną. Do końca kwietnia student jest zobowiązany sprecyzować temat swojej pracy dyplomowej. W maju student jest zobowiązany przedstawić plan swojej pracy dyplomowej.
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia będą miały dwa moduły: celem pierwszego jest sprecyzowanie tematów prac dyplomowych i wprowadzenie w metodologię pisania badawczych prac teoretycznych, celem drugiego – przygotowanie planu pracy w oparciu o kwerendę bibliograficzną. Do końca kwietnia student jest zobowiązany sprecyzować temat swojej pracy dyplomowej. W maju student jest zobowiązany przedstawić plan swojej pracy dyplomowej (prezentacja PowerPoint). |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
(W) Student prezentuje wiedzę z zakresu: metodologii pracy naukowej oraz filozofii wychowania, pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki kultury.
(U) Student potrafi wykonać kwerendę bibliograficzną w zakresie wybranego tematu pracy dyplomowej. Potrafi: analizować literaturę naukową; formułować pytanie badawcze, stawiać tezy oraz je uzasadniać; posługiwać się językiem naukowym; budować strukturę pracy naukowej, sporządzać dokumentację.
(K) Wykazuje sumienność w prowadzonych badaniach nad pracą dyplomową. Dostrzega uniwersalny wymiar wartości chrześcijańskich w praktyce pedagogicznej. Ma świadomość zasad etycznych obowiązujących w pracy naukowej.
Kryteria oceniania
- na ocenę 2,0 (niedostateczny): Student nie potrafi posługiwać się terminologią używaną w pedagogice ogólnej i filozofii wychowania; nie zna metodologii pracy naukowej. Nie przygotowuje się do pracy na seminarium dyplomowym. Opuszcza seminaria. Nie współpracuje z prowadzącym seminarium. Nie zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
- na ocenę 3,0 (dostateczny): Student ma podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania; potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej; zna metody pracy naukowej. Brakuje mu systematyczności w przygotowaniu się do pracy na seminarium dyplomowym, nie w pełni współpracuje z prowadzącym seminarium. Odznacza się niskimi kompetencjami językowymi. Zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
Na ocenę 3,5 (dostateczny plus) Student ma podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania; potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej; zna metody pracy naukowej. Systematycznie wykazuje się przygotowaniem do pracy na seminarium dyplomowym, prezentuje efekty prowadzonych przez siebie badań naukowych. Podejmuje współpracę z prowadzącym seminarium. Odznacza się zadawalającymi kompetencjami językowymi. Zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
- na ocenę 4 (dobry): Student nie tylko posiada wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania oraz potrafi dobrać źródła bibliograficzne, zna metody pracy naukowej, ale stosuje te metody w przygotowywaniu swojej pracy dyplomowej, a źródła poddaje krytycznej analizie. Wykazuje się systematycznością w przygotowywaniu pracy dyplomowej. Chętnie współpracuje z prowadzącym seminarium. Odznacza się dobrymi kompetencjami językowymi. Zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
na ocenę 4,5 (dobry plus): Student nie tylko posiada wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania oraz potrafi dobrać źródła bibliograficzne, zna metody pracy naukowej, ale stosuje kreatywnie te metody w przygotowywaniu swojej pracy dyplomowej, a źródła poddaje krytycznej analizie. Wykazuje się systematycznością w przygotowywaniu pracy dyplomowej. Posiada dobre kompetencje językowe. Chętnie współpracuje z prowadzącym seminarium. Zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
- na ocenę 5 (bardzo dobry): Student, spełniając kryteria uzyskania oceny dobrej, ponadto jest kreatywny i samodzielny w prowadzonych przez siebie badaniach. Sprawnie dokonuje syntezy wyników analizy naukowej. Posiada bardzo dobre kompetencje językowe. Jest otwarty na dyskusję na temat pracy, chętnie współpracując z prowadzącym seminarium. Zaliczył kolokwium z zasad dokumentacji naukowej.
Literatura
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 1998; Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową. Skrypt do użytku wewnętrznego studentów UKSW, Wyd. UKSW, Warszawa 2006; Wolański A. Edycja tekstów, PWN, Warszawa 2008;. Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć.
W cyklu 2022/23_L:
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 1998; Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową. Skrypt do użytku wewnętrznego studentów UKSW, Wyd. UKSW, Warszawa 2006; Wolański A. Edycja tekstów, PWN, Warszawa 2008;. Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
w dniu 31.03.2023 zajęcia biblioteczne w BUW od 9:00 do 12:00 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: