Metodyka pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i szkole WNP-PE-POT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ I OPIS ECTS
Efekty wiedzy:
EK 1 Student definiuje prawidłowości psychofizycznego i społecznego funkcjonowania dziecka odmiennego rozwojowo w warunkach działalności edukacyjnej i terapeutycznej przedszkola i szkoły podstawowej.
EK 2 Student identyfikuje specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz opisuje strategie ich zaspokajania, a także organizowania wsparcia, metodyki wykonywania typowych zadań, norm, procedur stosowanych w wychowaniu, edukacji i terapii dziecka.
Efekty umiejętności:
EK 3 Student projektuje działania wspierające rozwój uczniów o odmiennych potrzebach i efektywnie kieruje procesami ich edukacji i terapii, stosownie do wymogów dydaktyki pedagogiki specjalnej na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
EK 4 Student przygotowuje pomoce dydaktyczne oraz wykorzystuje w toku zajęć środki multimedialne i technologie informacyjne i komunikacyjne, a także stosuje uniwersalny przekaz dydaktyczny za pomocą technik cyfrowych, dostępny dla uczniów o specjalnych potrzebach w zakresie dostępu do informacji wzrokowych, słuchowych, dotykowych i innych.
EK 5 Student prowadzi dokumentację pracy terapeutycznej i edukacyjnej niezbędną do wspierania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówce przedszkolnej i szkolnej na I etapie edukacyjnym; w tym samodzielnie konstruuje programy edukacyjne i terapeutyczne dostosowane do indywidualnych i specjalnych potrzeb i możliwości ucznia odmiennego rozwojowo.
Efekty kompetencji społecznych:
EK 6 Student rozumie potrzeby dzieci zróżnicowanych rozwojowo w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wykazuje wrażliwość na ich problemy fizyczne, psychologiczne i społeczne. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych, wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
Udział w ćwiczeniach - 30 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz.
Czytanie literatury - 20 godz.
Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń - 15 godz.
Suma godzin - 90[90/25(30) = 3]
Liczba ECTS: 3
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: