Pedagogika specjalna WNP-PE-PEDS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się i opis ECTS
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - NP1_W13; Efekt przedmiotowy 2. - NP1_W14, Efekt przedmiotowy 3. - NP1_W15, Efekt przedmiotowy 4. - NP1_W32
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 5. - NP1_U02; Efekt przedmiotowy 6. - NP1_U24
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7. - NP1_K01; Efekt przedmiotowy 8. - NP1_K09
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę.
Efekt przedmiotowy 2. Student posiada podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji specjalnej; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych działających na rzecz osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Efekt przedmiotowy 3. Student zna i rozumie zachowania uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej oraz zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania placówek dotyczące adaptacji organizacji procesu kształcenia, wychowania i terapii.
Efekt przedmiotowy 4. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasad inkluzji społecznej dzieci z niepełnosprawnościami, problemami i zaburzeniami, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 5. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych, opiekuńczych i kulturalnych osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Efekt przedmiotowy 6. Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do planowania i realizacji zadań wspierających i pomocowych na rzecz osób z trudnościami rozwoju i adaptacji społecznej.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7. Student jest gotowy do podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji inkluzyjnej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Efekt przedmiotowy 8. Student jest gotowy do prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej.
ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:
Udział w wykładzie - 30 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Przygotowanie do wykładu - 5 godz.
Czytanie literatury - 20 godz.
Przygotowanie do egzaminu - 30 godz.
Suma godzin - 90 [90/25(30) = 3]
Liczba ECTS: 3
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: