Przedmiot nie jest aktualnie prowadzony!
Punkty ECTS:
brak danych
Język:
polski
Organizowany przez:
Wydział Nauk Pedagogicznych
Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach I-III WNP-PE-MSP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
nie dotyczy
Poziom przedmiotu
podstawowy
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03
UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04
Wiedza:
- Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
- Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci.
- Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej) wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie.
Umiejętności:
- Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego.
- Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych).
- Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej).
Kompetencje społeczne:
- Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze.
- Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju.
- Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie.
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: