Metody rekrutacji i selekcji WNP-PE-MREK
1. Przemiany pracy ludzkiej oraz karier zawodowych a współczesny proces rekrutacji. Wprowadzenie w problematykę zajęć - 2 godz.
2. Klasyczne oraz nowoczesne metody rekrutacji. Rekrutacja w social media, rekrutacje z wykorzystaniem gier - 4 godz.
3. Znaczenie odpowiedniej autoprezentacji w procesie rekrutacji i selekcji. Wybrane problemy - 4 godz.
4. Rekrutacja młodych talentów: przykłady innowacyjnych narzędzi wykorzystywanych w aplikacji na stanowiska - 3 godz.
5. Wyzwania w obszarze rekrutacji i selekcji. Trudności pracodawców z pozyskiwaniem kandydatów do pracy - 2 godz.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej.
Student zna terminologię używaną w pedagogice, w szczególności na poziomie rozszerzonym z zakresu pedagogiki pracy, doradztwa zawodowego, diagnozy i analizy rynku pracy, zarządzania zasobami ludzkimi.
UMIEJĘTNOŚCI:
Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno - społecznych.
KOMPETENCJE:
Student posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności.
Student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, samodoskonalenia, podejmowania różnych ról związanych z rynkiem pracy i placówkami oświatowymi, w tym dla dorosłych, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania problemów edukacyjno - społecznych w skali lokalnej i makrospołecznej.
Planowany godzinowy nakład pracy (rozliczenie punktów ECTS): 3 punkty ECTS razy 25 godzin pracy
- godziny kontaktowe - konwersatoria -15h
- przygotowanie się do zajęć, lektury - 30h
- przygotowanie projektu - 25h
- udział w konsultacjach (także zdalnych) - 5h
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów
- Projekt studencki, samodzielnie wykonany w konsultacji z prowadzącym zajęcia (P_WD2_03,P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05);
Przygotowanie sprofilowanej oraz niestandardowej dokumentacji i/lub prezentacji aplikacyjnej, wyróżniającej doświadczenie oraz kompetencje kandydata istotne dla wybranego zawodu.
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest także aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym udział w pracach zespołowych realizowanych podczas spotkań (P_WD2_03, P_WD2_08, P_UD2_01, P_KD2_01, P_KD2_05).
Literatura
1. Armstrong M., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2010.
2. Borkowska S., Kowalski J., Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa 2010.
3. Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa 2010.
4. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody, Warszawa 2013.
5. Suchar M., Modele karier. Przewidywanie następnego kroku, Warszawa 2010.
Proponowana literatura dodatkowa:
1. Kryńska E. (red.), Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy a popyt na pracę w Polsce, Warszawa 2003.
2. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2004.
3. Mckay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gadańsk 2005.
4. Sekuła Z., Planowanie zatrudnienia, Kraków 2001.
5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Kraków 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: