Metodyka pracy rewalidacyjnej z niewidomymi i słabo widzącymi WNP-PE-MPRSWC3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 Student definiuje teorię, terminologię i metodykę tyflopedagogiki. Student opisuje prawidłowości psychofizycznego i społecznego funkcjonowania ucznia niewidomego i słabowidzącego w warunkach działalności edukacyjno-terapeutycznej.
EK 2 Student opisuje metodykę wykonywania zadań: norm, procedur i dobrych praktyk związanych z edukacją, stosowanych na rzecz ucznia z dysfunkcją wzroku.
EK 3 Student identyfikuje specyfikę wspierania edukacji specjalnej dzieci i młodzieży niewidomej słabowidzącej w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
EK 4 Student opisuje koncepcje rehabilitacji, edukacji i terapii osób z dysfunkcją wzroku i identyfikuje różnorodne uwarunkowania tych procesów.
Umiejętności:
EK 5 Student posługuje się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki tyflopedagogiki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji tyflopedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w obrębie edukacji uczniów niepełnosprawnych wzrokowo.
EK 6 Student kieruje procesami rehabilitacji, kształcenia i wychowania uczniów z dysfunkcją wzroku; dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy tyflopedagogicznej w celu zaprojektowania i efektywnego realizowania zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych, terapeutycznych, stosownie do wymogów metodyki tyflopedagogiki.
EK 7 Student prowadzi dokumentację pracy terapeutycznej i edukacyjnej niezbędną do wspierania rozwoju uczniów niewidomych i słabowidzących; w tym samodzielnie konstruuje programy edukacyjno-terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z dysfunkcją wzroku.
EK 8 Student projektuje działania wspierające rozwój uczniów z dysfunkcją wzroku i zapobiegające powstawaniu trudności rozwojowych; konstruktywnie pracuje z grupą, indywidualizuje zadania i dostosowuje metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie wzroku oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.
Kompetencje:
EK 9 Student ma świadomość specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysfunkcją wzroku w wieku wczesnoszkolnym, wykazuje wrażliwość na specyfikę ich rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego.
EK 10 Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu w swojej pracy zawodowej; ma przekonanie o potrzebie refleksji nad etyką w teorii i praktyce tyflopedagogiki i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]:
udział w ćwiczeniach: 15 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 20 godz.
konsultacje: 5 godz.
czytanie wskazanej literatury: 25 godz.
przygotowanie do kolokwium: 25 godz.
suma godzin: 90 godzin [90/30(25)=3]
liczba ECTS: 3
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: