Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych WNP-PE-MPE
Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych: - uczeń z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, - uczeń niepełnosprawny, - uczeń niedostosowany społecznie oraz uczeń ponadprzeciętnie uzdolniony. Zasady pracy z uczniem o obniżonych możliwosciach edukacyjnych oraz z uczniem zdolnym. Dostosowywanie wymagań i elastyczność w ocenianiu. Uczeń z upośledzeniem umysłowym - sposoby postępowania i formy pomocy. Zasady i metody pracy z dzieckiem uzdolnionym.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza
P_TW2_01 Zna terminologię stosowaną w pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
P_TW2_02 Posiada ugruntowaną wiedzę teoretyczną i wykorzystuje ją w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
P_TW2_03 Ma uporzadkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozowania, orzekania i terapii w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Umiejętności
K_U01 Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do wykonywania zadań i rozwiazywania problemów.
K_U02 Porzadkuje, klasyfikuje i tworzy indywidualne programy pracy .
Kompetencje
K_K02 Posiadł zdolność stosoweania wiedzy, wykazuje odpowiedzialność oraz ma świadomość wagi prowadzonych działąń.
Kryteria oceniania
Wykład z elementami konwersatorium; metoda sytuacyjna. Studium przypadku.
Referat, prezeentacja multimedialna.
Udział w zajęciach, test ze znajomości literatury przedmiotu. Aktywność na zajęciach.
Literatura
• Simm M., Sytuacja wychowawcza w gimnazjach,
„Wychowawca” 2002/10
• Żebrowski J..,Psychospołeczne skutki przemocy
i agresji w szkole w Przemoc dzieci i młodzieży
w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej,
p.red. Płukisa A., Toruń 1998
• T. Wolańczyk, A. Kołakowski, M. Skotnicka
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci, Lublin 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: