Metodyka pracy pedagoga szkolnego WNP-PE-MP
Treści merytoryczne zostaną poświęcone zadaniom pedagoga szkolnego, w świetle przepisów zawartych w Rozporządzeniach MEN i S. Studenci zostaną również zapoznani z metodami wsparcia psychologiczno - pedagogicznej w szkole, formami współpracy z nauczycielami i z rodzicami, tworzeniem programów profilaktycznych i prowadzeniem niezbędnej dokumentacji.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
01 - Zna terminologię z zakresu pedagogiki niezbędną w pracy pedagoga szkolnego (NP1_W01)
02 - posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w pracy pedagoga szkolnego (NP1_W16)
Umiejętności:
01 - Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, będących obiektem pracy pedagoga szkolnego (NP1_U02)
02 - Potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z działalnością pedagoga szkolnego (NP1_U09)
Kompetencje :
01 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne NP1_K08
Uczestnictwo w zajęciach - 30 godz.
Zapoznanie z literaturą - 15 godz.
Przygotowanie do zaliczenia 15 godz.
SUMA GODZINA 60h / 30 (25) = 2 ECTS
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach, aktywność, zaliczenie ustne obejmujące prezentowany na zajęciach materiał
Literatura
1. Jundziłł I., (1980), Rola zawodowa pedagoga szkolnego, Warszawa
2. Urbańska J,. (1999), Funkcje pedagoga szkolnego w pracy z młodzieżą (w:) Pedagogika społeczna w Polsce między stagnacją a zaangażowaniem, Katowice
3. Dzikomska-Kucharz A., (2003), Pedagog w szkole, Edukacja i Dialog, nr 1, s.24-31
4. Sałasiński M., Badziukiewicz B., (2003), Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: