Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej WNP-PE-MKK
Podstawowe ustalenia terminologiczne. Wybrane zagadnienia metodologiczne w odniesieniu do poziomów kształcenia. Metody pracy z dziećmi o różnych deficytach parcjalnych.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Ma opanowane podstawowe pojęcia. Potrafi dobrać i zastosować odpowiednie do deficytów metody i zadania korygujące i kompensujące. Potrafi zbudować indywidualny program terapeutyczny i arkusz ewaluacyjny .
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach. Umiejętność budowania, korygowania i oceniania programó korekcyjno-kompensacyjnych.
Literatura
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji problem i diagnozowanie, Harmonia, Gdańsk 2004.
Bogdanowicz M., Uczeń z dysleksją w szkole, Operton, Gdynia 2005. Werning R., Lutje-Klose B.,
Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.
Błachino K., Wybrane zagadnienia z metodyki i logoterapii i podręczny słownik terminów specjalistycznych używanych w logopedii,
Warszawa 1989.
Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1998.
Kaja B., Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka, Wyd. Akademii Bydgoskiej,
Bydgoszcz 2001.
Jastrzębowska G., Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki, Opole 1999.
Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa 1985.
Zakrzewska B., Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1996.
Tomczak J, Ziętara R., Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: