Seminarium magisterskie WNP-PE-MGRK22
Celem uczestnictwa studenta w seminarium magisterskim jest opracowanie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu magisterskiego. W pierwszym semestrze, pod opieką naukową promotora, należy:
1. Ustalić tytuł pracy, określić teren i grupę badawczą oraz obszar tematyki. Sformułować problemy i hipotezy oraz dobrać odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. (1, 2, 5, 7)
2. Przygotować pisemną koncepcję pracy, przewidywany układ rozdziałów. (1, 3, 5)
3. Stale poszukiwać literaturę przedmiotu badań i metodologiczną oraz dokumentować jej studiowanie. (1, 2, 6)
W drugim semestrze należy:
1. Uzyskanie formalnej zgody na prowadzenie badań i przeprowadzenie badań pilotażowych. (7)
2. Rozpoczęcie badań właściwych.
3. Przygotowanie jednego lub więcej rozdziałów do części teoretycznej, poświęconej omówieniu literatury przedmiotu. (1)
W trzecim semestrze należy:
1. Zakończenie badań empirycznych, uporządkowanie i opracowanie materiałów badawczych.
2. Pełne opracowanie części teoretycznej, czyli analizy przestudiowanej literatury (1)
3. Pisemne opracowanie rozdziału metodologicznego, czyli opisu warsztatu i procedur badawczych, organizacji i przebiegu badań. (1, 2)
4. Przedstawienie do dyskusji wyników badań, w formie wypowiedz ustnej i pisemnej (3, 4, 7).
W czwartym semestrze należy:
1. Opracowanie pełnej wersji pracy magisterskiej z wnioskami, podsumowaniem, bibliografią i załącznikami. (1, 5).
2. Po uzyskaniu akceptacji promotora wprowadzenie do systemu APD USOS, archiwizacja pracy.
3. Egzamin magisterski (1, 2, 3, 4).
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
(1.) NP2_W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej w pedagogice. Student zna naukową terminologię stosowaną w badaniach pedagogicznych.
(2.) NP2_W04 - student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki metodologicznej w pedagogice. Zna metody,techniki i narzędzia badawcze.
(3.) NP2_U04 - student potrafi wypowiadać się na temat różnych problemów pedagogicznych, a także je opisywać.
(4.) NP2_U05 - student potrafi prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierać je argumentacją naukową, kierując się przy tym zasadami etycznymi.
(5. )NP2_U06 - student posiada umiejętności badawcze, formułuje cel i problemy badawcze, dobiera odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. Opracowuje prezentuje i interpretuje wyniki badań. Wyprowadza wnioski, wskazuje obszary dalszych badań.
(6.) NP2_K09 - student ma świadomość ciągłego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności. Czyta literaturę pedagogiczną i potrafi odnosić się do niej krytycznie pod względem przydatności do swojej pracy.
(7.) NP2_K011 - student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu oraz refleksji na tematy etyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: