Multicultural Education WNP-PE-MEDUWO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty:
Wiedza
Student:
- ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sub-dyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą termi-nologię, teorie i metodykę,
- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych.
Umiejętności
Student:
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi;
- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii.
Kompetencje:
Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata.
Opis ECTS:
udział w zajęciach – 30,
praca własna:
- czytanie zadanej literatury – 10,
- odpowiedzi na zadania – 5,
- przygotowanie pracy pisemnej – 15.
Kryteria oceniania
Methods of checking of the objectives of education:
- attendance list will be conducted,
- controlling the familiarization with the indicated literature means of Moodle questions;
- preparation of final essay.
The final grade will be the mean of: (1) all the notes obtained for answering Moodle questions - (50%), and (2) the note of the essay (50%).
Grading scale:
5.0
- getting 90-100 points for the activities listed above.
4.5.
- getting 80-89 points for the activities listed above.
4.0
- getting 70-79 points for the activities listed above.
3.5
- getting 60-69 points for the activities listed above.
3.0
- getting 50-59 points for the activities listed above.
2.0 (failed)
- getting less then 50 points for the activities listed above.
Literatura
Basic literature:
Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960.
Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007.
Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009.
Supplementary literature:
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. Intercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010.
Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 2012.
Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: