Konwersatorium w języku angielskim - Promoting social inclusion: between dream and reality WNP-PE-KPJA-5wz
Celem tego wykładu jest przedstawienie genezy koncepcji integracji społecznej oraz kluczowych tematów i pojawiających się debat na temat integracji społecznej w różnych krajach. Idea włączenia społecznego, dostęp do zasobów i relacji, które czynią życie sprawiedliwym, zdrowym, szczęśliwym i produktywnym - ma znaczenie silnych rodzin i społeczności, we wszystkich ich tradycyjnych i nowych formach.
Strategie, dla których wykład proponuje działania, są jednak kompromisem między ideałem a tym, co możliwe. Badania wykazały, że społeczeństwu, a zwłaszcza szkole i innym instytucjom społecznym i kulturalnym, może być trudno negocjować z dala od presji kategoryzacji lub diagnozowania osób o szczególnych potrzebach, szczególnie tych o trudnym zachowaniu. W tym wykładzie podkreślamy przypadki, w których niektóre instytucje zareagowały na rosnącą różnorodność, opracowując nowe praktyki kulturowe w celu zaangażowania różnych grup; w niektórych przypadkach zareagowali na zmniejszenie zawieszenia, jednocześnie poprawiając zachowanie, zachowanie i wydajność. Szeroki zakres zadań dla silniejszych społeczności, grupy zadaniowej instytucji oraz krajowej i międzynarodowej rady ds. Integracji społecznej zostaną przejrzane i omówione. Zostaną poznane przykłady różnych praktycznych rozwiązań i możliwości federalizmu opartego na współpracy w zakresie włączenia społecznego, a dalsze aspekty określają ramy organizowania reakcji na włączenie społeczne.
Wykład bada związki między agencją, kulturą i strukturą oraz pokazuje, że dzieci, młodzież i dorośli z różnymi niepełnosprawnościami aktywnie tworzą znaczenie w sieciach społecznościowych i relacyjnych, do których w różny sposób przyczyniają się, w zależności od przeszkód w działaniu i byciu, jakie każda sieć stwarza.
Wykorzystując wyniki badań, przedstawiamy model dobrych praktyk w różnych obszarach życia społecznego. Przykłady grup społecznych, instytucji edukacyjnych i kulturalnych, przedsiębiorstw i agencji rządowych zostaną poddane przeglądowi na poziomie innowacyjności, zaangażowania i ogólnie dobrych praktyk oraz pracy już na miejscu. U podstaw nowego podejścia zasugerowanego w tej refleksji jest znaczenie przejścia od modelu deficytu do modelu aktywów dla ludzi i miejsc; promowanie rozwiązań dla przedsiębiorstw w celu budowania zdolności i zrównoważonego rozwoju dla osób, grup i miejsc; jak najszersze przekazywanie odpowiedzialności na szczeblu lokalnym poprzez koncentrację na zarządzaniu miejscem; wspieranie rodzin w społecznościach, aby miały większy wybór i odpowiedzialność w stosunku do ich przyszłości oraz zmiana sposobu działania rządu.
W tym wykładzie korzystamy z doświadczeń grupy młodych ludzi, którzy zostali wykluczeni ze szkół ogólnodostępnych, aby przedstawić sposób, w jaki znaleźli drogę do edukacji w placówkach edukacyjnych, które są nazywane „elastycznym uczeniem się” centra ”,„ szkoły drugiej szansy ”i„ szkoły alternatywne ”.
W przypadku dzieci zostanie zastosowany społeczny model niepełnosprawności w wieku dziecięcym na stosunkowo niezbadanym terytorium małych dzieci i wykorzysta winiety zaczerpnięte np. Z obserwacji wideo do eksploracji interaktywnych przestrzeni zawartych w otoczeniu o różnych kulturach włączenia.
Światowy wzrost liczby uchodźców i osób ubiegających się o azyl sugeruje potrzebę zbadania praktyk tych instytucji, którym powierzono przesiedlenia w krajach przyjmujących. W tym przypadku badamy rolę jednej ważnej instytucji - szkoły - i jej wkład w pomyślne przesiedlenie dzieci uchodźców. Na zakończenie omówimy, w jaki sposób instytucje edukacyjne mogłyby odgrywać bardziej aktywną rolę w ułatwianiu przejścia na obywatelstwo młodzieży-uchodźcy poprzez podejście integracyjne.
Zawiera szczegółowe studium na temat tezy, że integracja społeczna jest obowiązkiem wszystkich i przedstawia inny punkt widzenia, w jaki sposób rządy, społeczności i firmy mogłyby współpracować i promować struktury, które pomagają osiągnąć integrację społeczną.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagany jest angielski w biegłość w czytaniu.
Każdy temat zostanie najpierw dostarczony jako wykład na dany temat, a następnie omówiony zgodnie z dalszymi czytaniami.
Na ocenę końcową składają się:
- Udział w zajęciach i obecność na zajęciach (maksymalnie 1 nieobecność dozwolona) = do 25 pkt.
- Przygotowanie papieru (1500–2000 słów) = maks. 25 pkt.
- Egzamin pisemny (25 pytań jednokrotnego wyboru) na koniec semestru = do 50 pkt.
Ocena końcowa jest sumą punktów oceny obecności, punktów przygotowania pracy i punktów egzaminu końcowego.
Kryteria oceny końcowej:
90–100 pt. - ocena 5
80–89 pkt. - klasa 4+
65–79 pkt - stopień 4
50–65 pkt - klasa 3+
40–49 pkt. - ocena 3
Kryteria oceny:
Ocena 5 - Student posiada doskonałą znajomość koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych tematów integracji społecznej, płynnie opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Doskonale opisuje zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi w świetny sposób analizować korzyści, ograniczenia i ryzyko związane z integracją społeczną i łatwo planuje różne strategie integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.
Ocena 4 - Student posiada dobrą znajomość koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych zagadnień integracji społecznej, łatwo opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Prawidłowo opisuje zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi analizować korzyści, ograniczenia i ryzyko związane z integracją społeczną i łatwo planuje różne strategie integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.
Ocena 3 - Student posiada podstawową wiedzę na temat koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych zagadnień integracji społecznej, łatwo opisuje ograniczenia i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Opisuje główne zagadnienia pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student potrafi analizować podstawowe korzyści, ograniczenia i zagrożenia związane z integracją społeczną oraz tworzyć podstawowe plany strategii integracji społecznej, a także rozważać kierunki rozwoju integracji społecznej. Student wykazuje rzetelne podejście do współpracy ze specjalistami i instytucjami zaangażowanymi w sieci integracji społecznej.
Ocena 2 - Student nie posiada elementarnej wiedzy na temat koncepcji pochodzenia, strategii, kluczowych tematów integracji społecznej, nie opisuje ograniczeń i trudności dla społeczeństwa i instytucji w realizacji strategii integracji społecznej. Nie dotyczy pomiaru wyników i oceny różnych działań w dziedzinie edukacji, społeczeństwa, kultury i polityki. Student nie może analizować podstawowych korzyści, ograniczeń i ryzyk związanych z integracją społeczną oraz tworzyć podstawowych planów strategii integracji społecznej. Student nie wykazuje rzetelnego stosunku współpracy do specjalistów i instytucji zaangażowanych w sieci integracji społecznej.
Literatura
Kay Al-Ghani,Lynda Kenward (2011). From Home to School with Autism: How to Make Inclusion a Success. Jessica Kingsley Publisher. https://books.google.de/books?id=woYe5BOs6RQC&printsec=frontcover&dq=free+books+inclusion&hl=desa=Xved=0ahUKEwj3k6XDroLXAhVlKMAKHfiRA6cQ6AEISTAF#v=onepage&q&f=false
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: