Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Multicultural education WNP-PE-KPJA-4
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
- ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sub-dyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę,
- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych.
Umiejętności
Student:
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi;
- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii.
Kompetencje:
Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata.
Opis ECTS:
udział w zajęciach – 30,
praca własna:
- czytanie zadanej literatury – 10,
- odpowiedzi na zadania – 5,
- przygotowanie pracy pisemnej – 15.
Kryteria oceniania
Methods of checking of the objectives of education:
- attendance list will be conducted,
- controlling the familiarization with the indicated literature means of Moodle questions;
- preparation of final essay.
he final grade will be the mean of: (1) all the notes obtained for answering Moodle questions - (50%), and (2) the note of the essay (50%).
Grading scale:
5.0
- getting 90-100 points for the activities listed above.
4.5.
- getting 80-89 points for the activities listed above.
4.0
- getting 70-79 points for the activities listed above.
3.5
- getting 60-69 points for the activities listed above.
3.0
- getting 50-59 points for the activities listed above.
2.0 (failed)
- getting less then 50 points for the activities listed above.
Literatura
Literatura podstawowa
Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960.
Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007.
Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009.
Literatura uzupełniająca
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. Intercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010.
Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 2012.
Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: