Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: Climate change education WNP-PE-KANG-AKL
Ocieplenie systemu klimatycznego Ziemi w wyniku działalności człowieka i towarzyszące mu efekty nie budzą już wątpliwości. Skutki zmian klimatu widoczne są w skali globalnej. Ograniczenie tych niekorzystnych zmian wymaga szybkich zmian społecznych i gospodarczych. Niezbędne są transformacje niemal we wszystkich dziedzinach życia. W tym celu ważne jest prowadzenie edukacji klimatycznej, która uświadomi potrzebę i pilność zmiany zachowań i nawyków, rezygnacji z niewłaściwych praktyk. Studenci będą mieć możliwość poznać przyczyny zmian klimatu, sposoby adaptacji do zmian oraz skutki. Ukazana zostanie ponadto zasadność realizacji edukacji do zmian klimatu.
W cyklu 2024/25_Z:
Ocieplenie systemu klimatycznego Ziemi w wyniku działalności człowieka i towarzyszące mu efekty nie budzą już wątpliwości. Skutki zmian klimatu widoczne są w skali globalnej. Ograniczenie tych niekorzystnych zmian wymaga szybkich zmian społecznych i gospodarczych. Niezbędne są transformacje niemal we wszystkich dziedzinach życia. W tym celu ważne jest prowadzenie edukacji klimatycznej, która uświadomi potrzebę i pilność zmiany zachowań i nawyków, rezygnacji z niewłaściwych praktyk. Studenci będą mieć możliwość poznać przyczyny zmian klimatu, sposoby adaptacji do zmian oraz skutki. Ukazana zostanie ponadto zasadność realizacji edukacji do zmian klimatu. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zdobywa wiedzę na temat przyczyn i skutków zmian klimatu
- student poznaje mechanizmy adaptacji do zmian klimatu;
- student zna założenia i cele edukacji do zmian klimatu;
Umiejętności:
-studenci umieją ocenić w jakim stopniu przedsięwzięcia edukacyjne przyczynią się do przeciwdziałania zmianom klimatu;
- studenci umieją wskazać dobre praktyki edukacyjne w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu;
Kompetencje społeczne:
- studenci są gotowi zmieniać swoje nawyki i zrezygnować z niewłaściwych praktyk.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Na ocenę końcową składają się:
- prezentacja (ocena merytoryczna treści, sposób prezentacji, estetyka)
- zadania wykonane na platformie teams
- aktywność na wykładzie
Zajęcia są obowiązkowe. Można mieć 1 nieobecność.
Literatura
Climate Change Education,
https://www.unesco.org/en/education/sustainable-development/climate-change
Education for Climate Change, EnvironmentalSustainability and World Peace
Pravat Kumar Dhal, Department of Education Magadh University, 2020.
IPPC, Climate Change 2022 Mitigation of Climate Change.
Kolenatý M., Kroufek R., Cincera J., What Triggers Climate Action: The Impact of a Climate Change Education Program on Students’ Climate Literacy and Their Willingness to Act, Sustainability 2022, 14, 10365. https://doi.org/10.3390/su141610365
UNESCO, Not just hot air: putting climate change education into practice, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233083
Stevenson R. B., Nicholls J., Whitehouse H. L. What Is Climate Change Education?, Curriculum Perspectives 37(3)/2017, DOI: 10.1007/s41297-017-0015-9
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: