Język polski dla nauczycieli WNP-PE-JP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
W_01 Charakteryzuje język jako system znaków, strukturę i podsystemy języka, dokonuje rozróżnienia pomiędzy systemem językowym a realizacją systemu.
W_02 Omawia funkcje wypowiedzi językowej.
W_03 Przedstawia rozwój mowy i języka w aspekcie filogenetycznym i ontogenetycznym.
W_05 Charakteryzuje odmiany polszczyzny, normę językową, kryteria poprawności językowej, innowacje językowe, najczęstsze błędy językowe, postawy wobec języka.
W_06 Omawia czynniki determinujące kształcenie językowe w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wpływ zachowań językowych nauczycieli na rozwój językowy uczniów.
W_07 Prezentuje najczęstsze błędy językowe dzieci, przyczyny, sposoby zapobiegania i poprawiania.
U_01 Potrafi dokonać analizy poprawnościowej tekstów pisanych.
K_01 Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła.
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w zajęciach: 30 godz.
przygotowanie do kolokwium: 15 godz.
zapoznawanie się z literaturą i do zajęć: 15 godz.
suma godzin: 60 [50/25=2] ECTS=2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: