Filozoficzne podstawy pedagogiki WNP-PE-I-FPP-CW
Zajęcia są prowadzone dwukierunkowo. Po pierwsze, chodzi o wdrożenie studenta w pracę naukową. Stąd nacisk kładziony jest na kształcenie umiejętności czytania i analizowania tekstów filozoficznych, stawiania pytań badawczych, formułowania odpowiedzi oraz prowadzenia dyskusji. Po drugie, chodzi o wyrobienie umiejętności łączenia wiedzy filozoficznej z kwestiami edukacyjnymi i wychowawczymi. Dlatego zajęcia są prowadzone w oparciu o literaturę filozoficzną, a w dyskusji na zajęciach zwraca się uwagę na ww. powiązania. Akcentuje się przy tym zagadnienia antropologiczne w kontekście współczesnych zmian kulturowych.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
(W) Student definiuje istotę poznania filozoficznego (cel, metoda, przedmiot); rozróżniania typy poznania filozoficznego( różnice przedmiotu, metody, celu); wskazuje na przemiany dokonujące się w filozofii w ciągu jej historii; wyjaśnia relacje wiedzy filozoficznej i pedagogicznej;
(U) Student zdobywa umiejętność samodzielnego czytania tekstu filozoficznego; budowania wypowiedzi pisemnej i ustnej; sprawność samodzielnego i logicznego myślenia; sprawność dalszego samodzielnego pogłębiania wiedzy filozoficznej; sprawność pracy w grupie; sprawność dyskusji;
(K) Student wykazuje się dbałością w posługiwaniu się językiem filozoficznym, uzyskuje podstawową wrażliwość na problemy metafizyczne; ma świadomość różnicy wiedzy filozoficznej i innych typów wiedzy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: