Historia myśli pedagogicznej WNP-PE-HMPE
Cele nauczania przedmiotu:
Student powinien posiąść rozwiniętą kulturę pedagogiczną oraz rozszerzoną ogólną kulturę humanistyczną.Student powinien zaprezentować znajomość najważniejszych danych z zakresu dziejów myśli pedagogicznej i jej praktycznej realizacji.Powinien posiąść umiejętność właściwej interpretacji zjawisk pedagogicznych w przeszłości i teraźniejszości w oparciu o doświadczenia historyczne z w/w okresu. Powinien potrafić dokonać analizy wpływu myśli pedagogicznej na praktykę pedagogiczną i odwrotnie
Wymagania wstępne:Ogólna kultura humanistyczna, podstawowe wiadomości z zakresu historii powszechnej i historii Polski
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
EK-1 uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia
znajomość najwazniejszych nurtów i systemów pedagogicznych
Umiejętności:
EK-2- umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu historii myśli pedagogicznej
Kompetencje społeczne
EK-3 student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych
punkty ECTS - 4 (1 ECTS=25 godz)
udział w wykładzie - 30 godz
przygotowanie do zajęć - 30 godz
przygotowanie do egzaminów - 40 godz
100 godzin=4ECTS
Kryteria oceniania
Metody: wykład problemowy,
Egzamin pisemny po pierwszym semestrze. W ramach egzaminu trzeba odpowiedzieć na pięć pytań, z których każde jest osobno oceniane w skali od 0 do 1 punktu. Na ocenę dostateczną trzeba otrzymać 2,5 punktu, na ocenę dobrą powyżej 3,5, a na ocenę bardzo dobrą powyżej 4,5 punktu
Literatura
S. Kot, Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1994; S. Litak, Historia wychowania. Do wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania. Wiek XIX i XX, Kraków 2005; Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t. I,II, III, oprac. S. Wołoszyn, Warszawa 1965; Historia wychowania. Wybór źródeł. Starożytność, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1996; Historia wychowania. Wybór źródeł. Średniowiecze, oprac. S. I Możdżeń, Kielce 1997; Historia wychowania. Wybór źródeł. Odrodzenie, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: