Pedagogical seminar in English at the B2+ level: Pedagogical and Psychological Aspects of Teaching Children with Special Educational Needs WNP-PE-ERAS-PRNS-L
Przedmiot dotyczy głównych obszarów pracy pedagogicznej i wsparcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole podstawowej i średniej. Omawiane będą najczęstsze problemy w pracy nauczycielskiej i sposoby radzenia sobie z nimi. Tematy poruszane podczas konwersatorium:
Wprowadzenie do nauczania o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Czym jest SPE, klasa integracyjna, zarządzanie klasą.
Współpraca. Praca z rodzicami/opiekunami i specjalistami
Technologia wspomagająca: wsparcie czytania, wsparcie pisania, wsparcie pamięci, korzystanie z Internetu.
Rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych: informacje i praktyczne strategie nauczania: dysleksja, zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), trudności społeczne, emocjonalne i behawioralne (SEBD), zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASC); zdolni i utalentowani uczniowie.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podczas kursu student otrzyma arkusz roboczy dotyczący bieżącego zagadnienia, a na koniec zajęć odda wypełnione ćwiczenia do zaliczenia.
Literatura
Podstawowe podręczniki: M. Delaney, Special Educational Needs, Oxford University Press, 2016.
L. Peer, G. Reid (Ed.): Special Educational Needs. A Guide for Inclusive Practice, Sage, 2021.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: