Edukacja medialna WNP-PE-EM-BG
W ramach przedmiotu Edukacja medialna (15 godzin konwersatorium) studenci zapoznają się z obszarem problematyki, podręcznikami i literaturą przedmiotu, poznają cele kształcenia z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz podstawowe założenia edukacji medialnej. i jej wykorzystanie w nauczaniu przedmiotowym. Zapoznają się także z metodyką kształcenia w edukacji medialnej, kształtowaniem kompetencji medialnych, możliwościami wykorzystania komputera, internetu i otwartych zasobów edukacyjnych w sieci, portalami i serwerami edukacyjnymi, a także społecznościowymi, bibliotekami wirtualnymi, grupami i forami dyskusyjnymi i bazami danych, które wspomagają proces kształcenia.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę z obszaru pedagogiki medialnej
Zna podstawowe cele i założenia edukacji medialnej
Potrafi pokazać możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji
Rozumie jak funkcjonuje społeczeństwo sieci
Posiada kompetencje medialne i umiejętności wykorzystania środków informatycznych i mediów w procesie kształcenia
Właściwie ocenia granice etyczne posługiwania się nimi w praktyce
Kryteria oceniania
Ocenie podlega własny projekt w TIK lub prezentacja medialna wybranego tematu do realizacji. Kryteria oceniania:
rozwinięty projekt z użyciem multimediów - 5
projekt standardowy - 4
projekt minimum - 3
brak projektu - 2
Literatura
Pedagogika medialna, tom 1 i 2, Podręcznik akademicki pod red. B. Siemienieckiego. Warszawa 2007, PWN
S. Juszczyk red., Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym. Toruń 2004, A. Marszałek
B. Siemieniecki, W. Lewandowski, Internet w szkole, Toruń 1998, A. Marszałek
M. Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa 2013, PWN
W. Strykowski, W. Skrzydlewski red.: Kompetencje medialne. Poznań 2004
M. Tanaś, S. Galanciak red., Cyberprzestrzeń, Człowiek Edukacja, t. 1-5, Kraków, Impuls
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: