Edukacja ekologiczna WNP-PE-EEKOL
Tematyka wykładu implikuje następujące zagadnienia: pojęcie ekologia, pojęcie edukacja edukacja ekologiczna, kulturowe uwarunkowania edukacji ekologicznej w zakresie środowiska społeczno-przyrodniczego (od średniowiecza do XX stulecia), świadomość ekologiczna, aspekty edukacji ekologicznej, kryzys ekologiczny jako problem społeczny, kultura ekologiczna zrównoważonego rozwoju społeczno-przyrodniczego, pedagogiczne implikacje ekologii człowieka, rozwój integralny Osoby jako kategoria ekologii ludzkiej, społeczeństwo i przyroda jako elementy środowiska życia.
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student ma pogłębioną wiedzę o związku pedagogiki i ekologii. Rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego.
2. Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki ekologicznej.
3. Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach edukacji ekologicznej.
Umiejętności:
1. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o aktywności na rzecz ochrony środowiska życia.
2. Student posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą.
3. Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w zakresie wychowania ekologicznego.
Kompetencje społeczne:
1. Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego.
2. Student utożsamia się z wartościami ekologicznymi i jest wrażliwy na godne traktowanie wszystkich istot żywych w środowisku społeczno-przyrodniczym.
3. Student utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych.
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
- uczestniczenie w wykładzie - 15 godz. dydaktycznych
- konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur
- praca z książką (literatura przedmiotu) - 25 godz. dydaktycznych
- przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych.
Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS).
Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką.
Kryteria oceniania
Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej:
- ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy wykładu z edukacji ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o ochronie przyrody, a także ma pogłębioną świadomość znaczenia zdrowego stylu życia dla środowiska.
- ocena 3.5 - student wyjaśnia podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. Ma pogłębione umiejętności dotyczące zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą.
- ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy z zakresu pedagogiki ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności w zakresie godnego traktowania zwierząt.
- ocena 4.5 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów edukacji ekologicznej. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. Utożsamia się z zasadami etyki w tym zakresie.
- ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze interpretować wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia, odznacza się dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych, ekologicznych (również) na fundamencie wartości ekologicznych.
Ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: