Wczesna stymulacja i wspomaganie rozwoju małego dziecka WNP-P-WWRD-WS
Przedmiot implikuje zagadnienie wczesnego stymulowania rozwoju dziecka. Na czym polega stymulacja rozwoju dziecka? Uświadomienie studentom, iż pobudzanie rozwoju dziecka na tym etapie polega przede wszystkim na dostarczaniu bodźców, które wyzwalają jego aktywność, potrzebę ruchu i działania w połączeniu z przeżyciami, wzmacniającymi jego wiarę we własne możliwości. Stymulowanie odbywa się przede wszystkim w sprzyjającym środowisku. Zajęcia mają na celu ukazanie, wczesnego wspomagania rozwoju (WWR) jako działań zespołu specjalistów mających na celu wsparcie rozwoju psychoruchowego i społecznego dziecka, u którego pojawiły się deficyty i dysharmonie rozwojowe. Dodatkowo podkreśla znaczenie zaangażowania rodziny dziecka. Przedmiot wyposaża studentów w umiejętność opracowania założeń WWR w stosunku do dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi oraz tworzenia scenariuszy zajęć.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: E.2WW.W1.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: E.2WW.U1.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: E.2WW.K1., E.2WW.K3. ,E.2WW.K4. , E.2WW.K5.
Kryteria oceniania
Efekty z obszaru wiedzy i kompetencji - ocena aktywności studenta podczas dyskutowania sytuacji problemowych
Efekty umiejętności i kompetencji - ocena prac przygotowanych przez studenta i zaprezentowanych podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: