Podstawy rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową WNP-P-WWRD-PRDNW
Celem przedmiotu jest:
- zapoznanie Studentów z zasadami organizacji, modelem i standardami wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, podstawami rehabilitacji dziecka niewidomego i słabowidzącego oraz wsparcia jego rodziny,
- rozwijanie u Studentów praktycznych umiejętności wykorzystywania podstaw okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; określania wpływu chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR,
- wyposażenie Studentów w praktyczne umiejętności projektowania i konstruowania rozwiązań terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, realizacji właściwych strategii i programów oddziaływania rehabilitacyjnego,
- wyposażenie Studentów w kompetencje społeczne sprzyjające wykorzystaniu zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz podejmowaniu skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - E.1WW.W2, E.1WW.W3, E.1WW.W4.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2. - E.1WW.U1, E.1WW.U2, E1WW.U3.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 3. - E.1WW.K2.
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1.
Student charakteryzuje w sposób pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Efekt przedmiotowy 2.
Student opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3.
Student wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Efekt przedmiotowy 4.
Student określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Efekt przedmiotowy 5.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6.
Student jest gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Kryteria oceniania
Ocena 3.0 (dst)
Student z trudem charakteryzuje w sposób pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, z błędami opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Student z trudem opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, z błędami charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, z trudem identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Student z trudem wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; z błędami określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Student z trudem określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób elementarnie pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, z trudem realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Student jest w stopniu elementarnym gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Ocena 3.5 (dst plus)
Student dostatecznie charakteryzuje w sposób pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, dostatecznie opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Student dostatecznie opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, dostatecznie charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, dostatecznie identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Student dostatecznie wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; dostatecznie określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Student dostatecznie określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób dostatecznie pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, dostatecznie realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Student jest w stopniu dostatecznym gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Ocena 4.0 (db)
Student charakteryzuje w sposób zadowalająco pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, dość dobrze opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Student zadowalająco opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, dość dobrze charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, dość dobrze identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Student zadowalająco wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; dość dobrze określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Student zadowalająco określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób zadowalająco pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, dość dobrze realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Student jest w stopniu zadowalającym gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Ocena 4.5 (db plus)
Student charakteryzuje w sposób właściwie pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, wystarczająco dobrze opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Student dobrze opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, dobrze charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, dobrze identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Student właściwie wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; dobrze określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Student właściwie określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób wystarczająco pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, dobrze realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Student jest w stopniu wystarczającym gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Ocena 5.0 (bdb)
Student charakteryzuje w sposób w pełni pogłębiony zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz wczesnej interwencji terapeutycznej w odniesieniu do dziecka z niepełnosprawnością wzroku, bardzo dobrze opisuje efektywne, naukowo uzasadnione strategie oddziaływań tyfloterapeutycznych oparte na rekomendowanych praktykach.
Student kompletnie opisuje podstawy i zasady rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością wzrokową oraz wsparcia jego rodziny, bardzo dobrze charakteryzuje strategie i programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niewidomego i słabowidzącego i wsparcia jego rodziny, w pełni identyfikuje modele współpracy pedagogów ze specjalistami i rodzicami.
Student w pełni wykorzystuje podstawy okulistyki w pracy z małym niepełnosprawnym wzrokowo dzieckiem; bardzo dobrze określa wpływ chorób i zaburzeń układu wzrokowego na jego rozwój i realizację WWR.
Student bardzo dobrze określa modele i standardy organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego wzrokowo.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób w pełni pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci niewidomych i słabowidzących, bardzo dobrze realizuje właściwe strategie i programy oddziaływania terapeutycznego.
Student jest w pełni gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy sytuacji dziecka z niepełnosprawnością wzroku i jego rodziny oraz do podejmowania skutecznych działań wspomagających rozwój dziecka i podnoszących jakość życia rodziny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: