Metodyka pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WNP-P-WWRD-MPDPE
Realizacja przedmiotu służy:
- uzyskaniu przez Studenta pogłębionej i uporządkowanej wiedzy na temat specyfiki pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, organizacji i metodyki kształcenia w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym,
- nabyciu umiejętności pogłębionego identyfikowania, interpretowania i oceniania złożonych sytuacji rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych istotnych dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb ich uczestników,
- wyposażeniu Studenta w kompetencje społeczne uzdatniające do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. - C.3.W4.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2. - C.3.U1.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 3. - C.3.K2.
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1.
Student charakteryzuje w sposób pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2.
Student identyfikuje, interpretuje w sposób pogłębiony i ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 3.
Student jest gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kryteria oceniania
ocena 3.0 (dostateczny)
Wiedza
Student charakteryzuje w sposób słabo pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z trudem różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, z błędami charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, elementarnie opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, z błędami identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Umiejętności
Student z błędami identyfikuje, interpretuje w sposób słabo pogłębiony i z trudem ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student jest elementarnie gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
ocena 3.5 (dostateczny plus)
Wiedza
Student charakteryzuje w sposób dostatecznie pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dostatecznie różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, dostatecznie charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, dostatecznie opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, dostatecznie identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Umiejętności
Student dostatecznie identyfikuje, interpretuje w sposób dostatecznie pogłębiony i dostatecznie ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student jest dostatecznie gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
ocena 4.0 (dobry)
Wiedza
Student charakteryzuje w sposób wystarczająco pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zadowalająco różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, dobrze charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, wystarczająco dobrze opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, zadowalająco identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Umiejętności
Student zadowalająco identyfikuje, interpretuje w sposób wystarczająco pogłębiony i dobrze ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student jest wystarczająco gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
ocena 4.5 (dobry plus)
Wiedza
Student charakteryzuje w sposób odpowiednio pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, właściwie różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, odpowiednio charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, właściwie opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, odpowiednio identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Umiejętności
Student odpowiednio identyfikuje, interpretuje w sposób właściwie pogłębiony i odpowiednio ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student jest odpowiednio gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
ocena 5.0 (bardzo dobry)
Wiedza
Student charakteryzuje w sposób w pełni pogłębiony specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, bezbłędnie różnicuje organizację i metodykę kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie włączającym, integracyjnym i specjalnym, kompletnie charakteryzuje efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć, kompletnie opisuje sposoby indywidualizacji lekcji, bezbłędnie identyfikuje modele współpracy pedagogów z nauczycielami, specjalistami i rodzicami.
Umiejętności
Student bardzo dobrze identyfikuje, interpretuje w sposób w pełni pogłębiony i bezbłędnie ocenia złożone sytuacje rehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne, resocjalizacyjne istotne dla projektowania i prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kompetencje społeczne
Student jest w pełni gotowy do przestrzegania zasad etyki w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: