Pedagogika wczesnoszkolna z warsztatem metodycznym WNP-P-PWCZCW
1.Konstruktywistyczne założenia procesu uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
2. Budowa scenariusza zajęć zintegrowanych.
3. Cele operacyjne, metody, formy i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej.
4. Kompetencje nauczyciela w klasach I-III szkoły podstawowej.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK1: Prezentuje szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.
Umiejętności:
EK2: Potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym,
EK3: Potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym
Kompetencje:
EK4: Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi
o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Kryteria oceniania
Ocena dostateczna (3,0): student prezentuje podstawową, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi
o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Ocena dobra (4,0): student prezentuje specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Ocena bardzo dobra (5,0): student prezentuje szeroką, specjalistyczną wiedzę na temat celów, zasad, metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym; potrafi planować i organizować pracę opiekuńczą, wychowawczą, dydaktyczną i wspierającą dzieci i na I etapie edukacyjnym; potrafi dobierać i wykorzystywać metody aktywizujące i kooperacyjne do pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym; ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań opiekuńczych,wychowawczych, dydaktycznych z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.
Kryteria oceniania :
ocenianie ciągłe, egzamin ustny
Literatura
Sowińska H. (red). Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wyd. Naukowe UAM, Poznań, 2011.
Klus-Stańska D. Konstruowanie wiedzy w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego, Olsztyn, 2000;
M. Żytko (red). Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Wyd. Akademickie " Żak", Warszawa 2002;
Klus - Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej WSiP, Warszawa, 2005;
Bałachowicz J., Kowalska A. (red.), Wczesna edukacja dziecka - stan obecny - perspektywy - potrzeby. Wyd. WSP TWP, Warszawa 2006;
Klus -Stańska D.,Szatan E. ,Bronk D. Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno - badawczych. Wyd. UG, Gdańsk 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: