Praktyki zawodowe w placówkach oświatowych WNP-P-PR-ZAW
III Praktyki zawodowe w placówkach oświatowych
1. Praktyki obejmują 120 godzin w placówkach oświatowych z podziałem na:
• 50 godzin praktyk w przedszkolu,
• 50 godzin praktyk w szkole podstawowej
• 20 godzin praktyk w poradni psychologiczno-pedagogicznej
2. Bloki praktyk obejmują:
- 2 godziny - zapoznanie z organizacją pracy nauczyciela i dokumentacją obowiązującą w placówce: Statut (szczególnie WSO w szkole), program nauczania, rozkład materiału lub plan wynikowy, program wychowawczy placówki (grupy/klasy), dziennik elektroniczny – opis i wnioski powinny się znaleźć w Sprawozdaniu z przebiegu praktyki;
- 5 godzin – obserwacja grupy/klasy pod kątem wychowawczym z uwzględnieniem specyfiki rozwoju dzieci (podczas przerw, zajęć, wycieczek, itp.);
- 5 godzin – studium indywidualnego przypadku (obserwacja i diagnoza dziecka/ucznia z tej samej grupy/klasy, w której słuchacz realizuje praktykę);
- 3 godziny – współpraca z pedagogiem/psychologiem przedszkolnym/szkolnym (zapoznanie się ze specyfiką pracy specjalisty, dokumentacją, programami profilaktycznymi, trudnościami dzieci/uczniów, zajęciami specjalistycznymi prowadzonymi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, badaniami przesiewowymi prowadzonymi na terenie placówki);
- 35 godzin samodzielne prowadzenie terapii logopedycznej;
W cyklu 2024/25:
III Praktyki zawodowe w placówkach oświatowych |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efektem prawidłowo zorganizowanych i odbytych praktyk winno być głębsze poznanie i rozumienie sytuacji dydaktycznych, problemów edukacyjnych, procedur realizowanych w rożnych placówkach. Rezultatem udziału słuchacza w tym etapie praktyk będzie kształtowanie kompetencji dydaktycznych poprzez zapoznanie się ze: specyfiką pracy przedszkola i szkoły w zakresie realizowanych przez nie zadań dydaktycznych, sposobem funkcjonowania, organizacją i pracą wszystkich podmiotów oraz obowiązującą dokumentacją, obserwowanie i współdziałanie z opiekunem praktyk oraz pełnienie roli nauczyciela-logopedy.
Kryteria oceniania
Słuchacz samodzielnie planuje i przeprowadza zajęcia. Wraz z nauczycielem analizuje własną pracę i jej efekty. Dokumentują przebieg procesu dydaktycznego.
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe w placówkach oświatowych
Literatura
nie dotyczy
W cyklu 2024/25:
nie dotyczy |
Uwagi
W cyklu 2024/25:
W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z prowadzącym przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji dziekana WNP celem ustalenia formy i terminu rozliczenia zakresu tematycznego przedmiotu oraz efektów uczenia się. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: