Pedagogika ogólna WNP-P-PPN-POCC
Treści merytoryczne: w czasie zajęć omawiana jest podstawowa terminologia pedagogiczna. Na przykładzie głównych systemów pedagogicznych prezentuje się teoretyczne podstawy wychowania oraz kluczowe problemy dotyczące rozwoju dziecka/ucznia i problemy związane z pracą w szkole.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- W_2 - słuchacz rozumie funkcje i mechanizmy rządzące procesem wychowania
- W_4 - słuchacz posiada wiedzę na temat technik służących rozwiązywaniu konfliktów szkolnych
Umiejętności:
- U_2 - słuchacz potrafi dostrzegać i interpretować aktualne zjawiska społeczne w kontekstach wychowania;
- U_4 - posiada umiejętność tworzenia własnych typów uzasadnień i argumentacji w odniesieniu do określonych rozwiązań i wdrożeń działań pedagogicznych
Kompetencje społeczne:
- K_2 - ma pogłębioną świadomość konieczności poszerzania swojej wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki
- K_4 - wyraża przekonanie o własnej odpowiedzialności za działania w ramach zakładanych i pełnionych ról zawodowych oraz współpracy z innymi nauczycielami i specjalistami
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Prezentacja pracy
2. Obecność na zajęciach
5.0 (bardzo dobry) Student:
- ma pogłębioną wiedzę na temat historii pedagogiki
- porównuje teorie wyjaśniające zależności między doświadczeniem-wiedzą-nauką, a uczeniem się-nauczaniem-pracą dydaktyczną na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- rozwiązuje problemy dydaktyczne,
- inicjuje współpracę w grupie,
- uczestniczył w co najmniej 90% wykładów.
4.0 (dobry) Student:
- ma ugruntowaną historii pedagogiki,
- charakteryzuje cele i efekty nauczania i uczenia się,
- projektuje własne działanie dydaktyczne,
- uczestniczył w co najmniej 70% wykładów.
3,0 (dostateczny) Student:
- zna podstawowe pojęcia i teorie wyjaśniające zagadnienia związane z pedagogiką,
- właściwie dobiera metody, formy i środki dydaktyczne do treści kształcenia,
- projektuje własne działanie dydaktyczne,
- uczestniczył w co najmniej 50% wykładów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: