Pedagogiczne podstawy logopedii WNP-P-PPL
Realizacja przedmiotu służy:
- uzyskaniu przez Studenta wiedzy o źródłach, charakterze, miejscu i znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowym i metodologicznym powiązaniu z naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi, jak również w obrębie subdyscyplin pedagogiki specjalnej;
- nabyciu umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia osób odmiennych rozwojowo i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów;
- zdobyciu przez Studenta umiejętności posługiwania się pojęciami z zakresu pedagogiki specjalnej, koncepcji edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi;
- zdobyciu przez Studenta umiejętności planowania, w duchu społecznej inkluzji, różnych form wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego dla osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i różnego rodzaju niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: WYKŁAD I ĆWICZENIA
ECTS [1 ECTS = 25 godz.]:
Udział w wykładzie - 10 godz.
Czytanie literatury - 10 godz.
Przygotowanie do zaliczenia wykładu – 20 godz.
Udział w ćwiczeniach - 20 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń (zalecone teksty, filmy, podcasty) - 20 godz.
Przygotowanie do prac zaliczeniowych z ćwiczeń – 20 godz.
Suma godzin - 100 [100/25 = 4]
Liczba ECTS: 4 | W cyklu 2022/23: WYKŁAD I ĆWICZENIA
ECTS [1 ECTS = 25 godz.]:
Udział w wykładzie - 10 godz.
Czytanie literatury - 10 godz.
Przygotowanie do zaliczenia wykładu – 20 godz.
Udział w ćwiczeniach - 20 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń (zalecone teksty, filmy, podcasty) - 20 godz.
Przygotowanie do prac zaliczeniowych z ćwiczeń – 20 godz.
Suma godzin - 100 [100/25 = 4]
Liczba ECTS: 4
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. PLOG_ON_2
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2. PLOG_ON_1
Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2. Student integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ĆWICZENIA
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2. PLOG_ON__3
Student potrafi planować podstawowe formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z różnego rodzaju zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Efekt przedmiotowy 3. PLOG_ON_4
Student potrafi posługiwać się pojęciami stosowanymi w zakresie edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Kryteria oceniania
WYKŁAD
ocena 3,0 (dst)
Wiedza
Student słabo charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Student z trudem integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ocena 3,5 (dst plus)
Wiedza
Student dostatecznie charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Student dostatecznie integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ocena 4,0 (db)
Wiedza
Student dość dobrze charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Student dość dobrze integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ocena 4,5 (db plus)
Wiedza
Student dobrze charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Student dobrze integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ocena 5,0 (bdb)
Wiedza
Student w pełni charakteryzuje paradygmaty współczesnej pedagogiki specjalnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z osobami odmiennymi rozwojowo, w tym z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Student bardzo dobrze integruje i wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości osób odmiennych rozwojowo.
ĆWICZENIA
ocena 3,0 (dst)
Student potrafi na podstawowym poziomie planować typowe formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
ocena 3,5 (dst plus)
Student potrafi dość dobrze planować typowe formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Student potrafi dość sprawnie posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
ocena 4,0 (db)
Student potrafi planować różne formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Student potrafi posługiwać się różnorodnymi pojęciami z zakresu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
ocena 4,5 (db plus)
Student potrafi planować rozwinięte formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Student potrafi sprawnie posługiwać się różnorodnymi pojęciami z zakresu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
ocena 5,0 (bdb)
Student potrafi planować, w duchu społecznej inkluzji, rozwinięte formy wsparcia pedagogicznego i rehabilitacyjnego osób z zaburzeniami funkcjonalnymi i niepełnosprawnościami, w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
Student potrafi sprawnie posługiwać się licznymi pojęciami z zakresu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób ze specjalnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: