Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy WNP-P-PKN-KON-ZM
Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami mowy.
Charakterystyka prawidłowego rozwoju mowy dziecka.
Neurobiologiczne podłoże rozwoju mowy i języka.
Klasyfikacja zaburzeń mowy.
Dyslalia, Słuch fonemowy.
Opóźniony rozwój mowy i języka.
Zaburzenia mowy spowodowane:
autyzmem i zaburzeniami psychicznymi,
niepełnosprawnością intelektualną,
nieplynnością mowy,
rozszczepem wargi lub/i podniebienia,
zaburzeniami korowymi.
Kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci z różnymi dysfunkcjami.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu logopedii i nie tylko(ortodoncja,fonologia,foniatria,ortofonia)
EK 2 - student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień logopedycznych (dyslalia, budowa aparatu artykulacyjnego, zaburzenia artykulacyjne, wady narządu żucia, słuch fonematyczny, rozwój językowy dziecka)
EK 3 - student posiada wiedzę na temat zaburzeń rozwoju mowy oraz wad wymowy; zna sposoby ich korekcji.
Umiejętności:
EK 4 - student potrafi rozpoznawać najprostsze wady wymowy oraz zaburzenia artykulacyjne.
EK 5 - student potrafi zastosować konkretne ćwiczenia: usprawniające aparat artykulacyjny, oddechowe oraz ćwiczenia słuchu fonematycznego odpowiednio do wady wymowy.
EK 6 - student umiejętnie wykorzystuje literaturę zaproponowaną na wykładzie.
Kompetencje:
EK 7 - student aktywnie angażuje się podczas zajęć prowadząc udział w dyskusjach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: