Pedagogika przedszkolna dzieci z dysfunkcją wzroku z warsztatem metodycznym WNP-P-OTPPD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową dotyczącą konsekwencji fizyczno-zdrowotnych, orientacyjno-poznawczych, psychospołecznych, wynikających z niewidzenia lub słabowzroczności dziecka w wieku przedszkolnym
posiada elementarną i uporządkowaną, wiedzę dotyczącą specyfiki rozwoju poznawczego, językowego, motorycznego, emocjonalnego, społecznego dzieci z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym
posiada uporządkowaną wiedzę na temat wspierania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością wzroku w wieku przedszkolnym
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu tyflopedagogiki i powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzroku
potrafi dobrać programy, metody i pomoce dydaktyczne do potrzeb i możliwości dziecka niewidomego lub słabowidzącego z uwzględnieniem specyfiki rozwoju percepcji dotykowej lub wzrokowej oraz konsekwencji wynikających z niepełnosprawności wzroku
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku
Udział w wykładach: 5 godz.
Praca własna - analiza literatury: 10 godz.
przygotowanie do zaliczenia: 10 godz.
suma godzin: 25 godzin
liczba ECTS: 1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: