Medyczne podstawy logopedii WNP-P-MED-CW
Przedmiot ma na celu ukazać ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.
Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna anatomiczne i fizjologiczne podstawy rozwoju mowy u człowieka i potrafi go omówić. Student wie jakie związki z rozwojem mowy mają wybrane zaburzenia rozwojowe. Student wie jakie znaczenie dla obszaru mowy werbalnej mają choroby głowy i szyi, w tym choroby nowotworowe. Student wie jakie znaczenie dla obszaru mowy werbalnej ma proces starzenia się. Student potrafi odnieść się do zagadnień omawiających znaczenie kolejnych stanów rozwojowych, wybranych zaburzeń rozwojowych i chorób dla rozwoju i9 kształtowania mowy werbalnej.
Kryteria oceniania
Ocena obecności na ćwiczeniach, bieżącej aktywności studenta, przygotowania do zajęć, uczestniczenia w prowadzonej dyskusji. Ocena pracy przygotowanej i zaprezentowanej przez studenta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: