Kierowanie i administrowanie placówką oświatową WNP-P-KA
Uzyskanie umiejętności i wiedzy niezbędnej do samodzielnego
zarządzania placówką oświatową w warunkach gospodarki rynkowej,
zdobyte wiadomości i umiejętności umożliwiają sprostaniu wymogom stawianym przyszłym kierownikom placówki edukacyjnej. Zdobyte wiadomości i umiejętności pozwolą na właściwą organizację nadzoru,
prowadzenia dokumentacji, sprawnego zarządzania, kształcenia umiejętności praktycznych.
Tematyka zajęć:
1. Kierowanie i administrowanie placówką oświatową
2. Dyrektor jako przewodniczący Rady Pedagogicznej
3. Zadania dyrektora związane z organizacją przedszkola
4. Współpraca dyrektora z radą rodziców, organem prowadzącym, organem sprawującym nadzór pedagogiczny, środowiskiem lokalnym, związkami zawodowymi
5. Zadania dyrektora związane z zapewnieniem bezpieczeństwa
6. Zadania dyrektora jako pracodawcy
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Punkty ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
1) nazywa i charakteryzuje dokumenty organizacyjne placówki;
2) nazywa i rozumie role, zadania, kompetencje, odpowiedzialność dyrektora szkoły / placówki oświatowej w zakresie kierowania, organizowania, prawa pracy, motywowania, administrowania obiektem;
3) rozróżnia funkcje kierownicze i administracyjne dyrektora;
4) opracowuje, tworzy dokumenty organizacyjne placówki;
5) planuje organizację pracy dyrektora, porządkuje priorytety;
6) dyskutuje, pracuje w zespole;
7) jest kreatywny, otwarty na propozycje innych;
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach/zapoznanie się z materiałami, udział i aktywność podczas zajęć, dyskusja/odpowiedzi na załączone do zajęć pytania
Literatura
1. Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Izabela Bednarska-Wnuk Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Rok wydania 2010
2. Warszawa 2012 Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie , t. 18, nr 1/2011 Krzysztof Leśniak Dyrektor szkoły jako menedżer
3. Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej
4. Danuta Elsner "KONCEPCJA PRACY SZKOŁY. NOWE ROZWIĄZANIA
DLA STARYCH PROBLEMÓW", SEO- www.npseo.pl
5. .Być dyrektorem szkoły - mobi, epub
Poradnik dla tych, którzy nie wiedzą w co ręce włożyć Anna Lidia Brzywca Novae Res Wydawnictwo Innowacyjne 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: