Seminarium magisterskie 1 rok ZDK WNHS-ZDK-SM
Treści merytoryczne:
Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.
Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:
Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu.
Metody oceny:
Zaliczenie semestru na podstawie:
1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)
2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem
3) prezentacji i korekty kolejnych fragmentów i rozdziałów pracy.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
ZDK2_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i
integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
ZDK2_U02 Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk
społecznokulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
ZDK2_U03 Posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę
prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym
ZDK2_U04 Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności
badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową
ZDK2_U05 Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w
zakresie zabytkoznawstwa i konserwatorstwa oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
ZDK2_U07 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z
wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań
ZDK2_U08 Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych w
zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym, archeologii i kulturoznawstwa na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach
ZDK2_U10 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac
pisemnych w języku polskim i języku angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
ZDK2_U20 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac
pisemnych. Posiada umiejętność przekazywania na piśmie informacji oraz wyrażania swojego zdania podając argumenty za i przeciw.
ZDK2_U21 Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień
ustnych w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym lub w obszarze leżącym na pograniczu pokrewnych dyscyplin naukowych. Potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji.
ZDK2_U22 Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności
językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne.
sem. zimowy: 6 ects
30 godz. seminarium
90 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału
60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych
sem. letni: 10 ects
30 godz. seminarium
ok.150 godz. przygotowanie tekstu
ok. 120 godz. konsultacja i korekta tekstu
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Zaliczenie każdego semestru na podstawie:
1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)
2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem
3) pracy pisemnej.
Literatura
dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2021/22_L:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2022/23_Z:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2022/23_L:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2023/24_Z:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2023/24_L:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: