Wielkie cywilizacje pozaeuropejskie WNHS-ZDK-AWCP
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3fQrFJzxbYs-UqbayZiA4kmyLcJrlJZxw9paXcq-TI01%40thread.tacv2/conversations?groupId=8e516dc6-0c62-4618-b388-ea7ebf1dbf95&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3fQrFJzxbYs-UqbayZiA4kmyLcJrlJZxw9paXcq-TI01%40thread.tacv2/conversations?groupId=8e516dc6-0c62-4618-b388-ea7ebf1dbf95&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_L)
Wykłady o archeologii i sztuce wielkich cywilizacji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które miały wpływ na kulturę Europy. Wykłady nie obejmują cywilizacji sródziemnomorskich, omawianych na zajęciach kursowych na I stopniu studiów.
1. Archeologia obszarów Chin w epoce kamienia i brązu
2. Archeologia i sztuka Chin z podziałem na sztukę w czasach poszczególnych dynastii
3. Archeologia Japonii w epoce kamienia
4. Archeologia i sztuka Japonii w czasach poszczególnych dynastii
5. Archeologia Doliny Indusu
6. Archeologia Półwyspu Arabskiego w okresie przedislamskim
7. Archeologia i sztuka Arabów w okresie od 622 r. do epoki nowożytnej
8. Archeologia i sztuka ludów Ameryki Płd. do epoki wielkich odkryć.
W cyklu 2021/22_Z:
1. Najstarsze slady pobytu człowieka w Chinach |
W cyklu 2023/24_L:
Wykłady o archeologii i sztuce wielkich cywilizacji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które miały wpływ na kulturę Europy. Wykłady nie obejmują cywilizacji sródziemnomorskich, omawianych na zajęciach kursowych na I stopniu studiów. 1. Archeologia obszarów Chin w epoce kamienia i brązu |
W cyklu 2024/25_L:
Wykłady o archeologii i sztuce wielkich cywilizacji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które miały wpływ na kulturę Europy. Wykłady nie obejmują cywilizacji sródziemnomorskich, omawianych na zajęciach kursowych na I stopniu studiów. 1. Archeologia obszarów Chin w epoce kamienia i brązu |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie terminologię archeologii, antropologii kultury, historii, historii sztuki, zabytkoznawstwa i konserwatorstwa, geologii i geografii na poziomie rozszerzonym; Ma uporządkowaną pogłębioną, prowadząca do specjalizacji, wiedzę szczegółową z zakresu wybranych obszarów archeologii Europy i basenu M. Śródziemnego; Posiada pogłębioną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w przeszłości; potrafi zidentyfikować ich przyczyny i skutki; Potrafi dokonać analizy i interpretacji różnych wytworów kultury, stosując oryginalne podejścia, uwzględniające nowe osiągnięcia nauk humanistycznych, społecznych i ścisłych; Ma świadomość transdyscyplinarności wiedzy z dziedziny archeologii i zarządzania dziedzictwem kulturowym i rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia w tym zakresie
ECTS - obecnosć na zajęciach (1 ECTS = 30 godz) + przygotowanie do egzaminu, bieżąca lektura (2 ECTS = ok. 60 godz.)
Kryteria oceniania
Ocena z egzaminu pisemnego
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Sztuka swiata, t. 4, red. J. de Pijaon, Warszawa 1990
Z. Alberowa, Sztuka japońska w zbiorach polskich, Warszawa 1988
Z. Żygulski jun., Sztuka Islamu w zbiorach polskich, Warszawa 1988
J. Greń, Japońskie miasto przyzamkowe
K.A.C. Creswell, A Short Account of Early Muslim Architecture
W cyklu 2021/22_Z:
1. J. Greń, Japońskie miasto przyzamkowe |
W cyklu 2023/24_L:
Sztuka swiata, t. 4, red. J. de Pijaon, Warszawa 1990 Lektura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25_L:
Sztuka swiata, t. 4, red. J. de Pijaon, Warszawa 1990 Lektura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: