Aspekty praktyczne zarządzania dziedzictwem kulturowym WNHS-ZDK-APZDK
Celem zajęć jest przedstawienie tematyki praktycznych aspektów zarządzania dziedzictwem kulturowym na wybranych przykładach oraz przygotowanie studenta do samodzielnego opracowania programu długotrwałej konserwacji i zarządzania obiektem dziedzictwa kulturowego.
Część zajęć w miarę możliwości będzie odbywała się w muzeach, aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2025/26_L: Udział w zajęciach: 30 godz.
Przygotowanie prezentacji: 15 godz.
Przygotowanie pracy pisemnej: 15 godz.
Suma godzin: 60 godz = 2 ECTS
w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim 30 godz. (1 ECTS) | W cyklu 2023/24_L: Udział w zajęciach: 30 godz.
Przygotowanie prezentacji: 15 godz.
Przygotowanie pracy pisemnej: 15 godz.
Suma godzin: 60 godz.
Liczba ECTS: 60 godz./25(30) = 2 ECTS | W cyklu 2024/25_L: Udział w zajęciach: 30 godz.
Przygotowanie prezentacji: 15 godz.
Przygotowanie pracy pisemnej: 15 godz.
Suma godzin: 60 godz = 2 ECTS
w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim 30 godz. (1 ECTS) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ZDK_U02 - Analizuje wybrany obiekt dziedzictwa kulturowego i konstruuje dla niego propozycję programu długoterminowej ochrony i konserwacji
ZDK_K04 - identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z opracowywaniem programu długoterminowego zarządzania obiektem dziedzictwa kulturowego
ZDK_K05 - Dyskutuje na temat dotychczasowych prac związanych z wybranym obiektem dziedzictwa kulturowego
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności. W wypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu, student zobowiązany jest dostarczyć krótką pracę pisemną. Brak nieobecności stanowi dodatkowy plus do oceny końcowej.
2. Aktywność na zajęciach.
3. Przedstawienie na zajęciach prezentacji na zadany wcześniej i wybrany przez studenta temat (wybranego obiektu dziedzictwa kulturowego)
4. Przygotowanie pracy pisemnej na temat wybranego obiektu dziedzictwa kulturowego i jego programu zarządzania (z aparatem naukowym, wykorzystując dokumentację ewidencyjną, kwerendę archiwalną właściwego oddziału WUOZ oraz opracowania).
Efekt ZDK_U02
• na ocenę bardzo dobrą – student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania pracy pisemnej na temat obiektu dziedzictwa kulturowego i opracowania dla niego programu długoterminowej ochrony i konserwacji, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła, potrafi bezbłędnie sporządzić przypisy i bibliografię
• na ocenę dobrą – student posiada dobrą umiejętność przygotowania pracy pisemnej na temat obiektu dziedzictwa kulturowego i opracowania dla niego programu długoterminowej ochrony i konserwacji, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła, potrafi dobrze przygotować aparat naukowy;
• na ocenę dostateczną – student posiada dostateczną umiejętność przygotowania pracy pisemnej na temat obiektu dziedzictwa kulturowego i opracowania dla niego programu długoterminowej ochrony i konserwacji, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła,, potrafi w ograniczony sposób przygotować aparat naukowy
Efekt ZDK_K04:
• na ocenę bardzo dobrą – student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia z zakresu praktycznego zarządzania dziedzictwem kulturowym, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z opracowywaniem programu długoterminowego zarządzania obiektem dziedzictwa kulturowego, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć z zakresu praktycznego zarządzania dziedzictwem kulturowym, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z opracowywaniem programu długoterminowego zarządzania obiektem dziedzictwa kulturowego, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia z zakresu praktycznego zarządzania dziedzictwem kulturowym, identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z opracowywaniem programu długoterminowego zarządzania obiektem dziedzictwa kulturowego z pomocą i podpowiedzią nauczyciela, korzysta z literatury przedmiotu.
Efekt ZDK_K05:
• na ocenę bardzo dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw, potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji;
• na ocenę dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw;
• na ocenę dostateczną – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: