Metodologia pracy naukowej WNHS-ODKS-MPNć
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. Ponieważ zajęcia prowadzone są w roku akademickim przez co najmniej dwóch wykładowców student ma możliwość poznania zarówno zróżnicowanego zakresu zagadnień metodologicznych z historii sztuki w odniesieniu do różnych epok historycznych, jak również podpatrzenia warsztatu naukowego i organizacji pracy każdego z prowadzących ten przedmiot nauczycieli akademickich.
W cyklu 2021/22_Z:
Treści merytoryczne: |
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia w formie ćwiczeń. Student wybiera i precyzuje zagadnienie badawcze. Wykładowca koordynuje postępu prac, sugeruje literaturę i dokonuje korekty tekstu. |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia w formie ćwiczeń. Student wybiera i precyzuje zagadnienie badawcze. Wykładowca koordynuje postępu prac, sugeruje literaturę i dokonuje korekty tekstu. |
W cyklu 2023/24_L:
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. |
W cyklu 2024/25_L:
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_L: 2 ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
uczestnictwo w ćwiczeniach: 30 godz.
samodzielna lektura i przygotowanie do referatu: 20 godz.
pisanie pracy: 10 godz. | W cyklu 2023/24_Z: 1. Praca w bezpośrednim kontakcie (aktywne uczestnictwo w zajęciach, konsultacje) = 30 godz.
2. Praca własna (przygotowanie referatu z prezentacją multimedialną i jego wygłoszenie w trakcie zajęć oraz przygotowanie na jego podstawie pracy pisemnej opatrzonej aparatem naukowym) = 30 godz.
Razem: 60 godz. : 30 godz. = 2 pkt. ECTS
| W cyklu 2024/25_L: 2 ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
uczestnictwo w ćwiczeniach: 30 godz.
samodzielna lektura i przygotowanie do referatu: 20 godz.
pisanie pracy: 10 godz. | W cyklu 2024/25_Z: 1. Praca w bezpośrednim kontakcie (aktywne uczestnictwo w zajęciach, konsultacje) = 30 godz.
2. Praca własna (przygotowanie referatu z prezentacją multimedialną i jego wygłoszenie w trakcie zajęć oraz przygotowanie na jego podstawie pracy pisemnej opatrzonej aparatem naukowym) = 30 godz.
Razem: 60 godz. : 30 godz. = 2 pkt. ECTS
| W cyklu 2022/23_Z: 1. Praca w bezpośrednim kontakcie (aktywne uczestnictwo w zajęciach, konsultacje) = 30 godz.
2. Praca własna (przygotowanie referatu z prezentacją multimedialną i jego wygłoszenie w trakcie zajęć oraz przygotowanie na jego podstawie pracy pisemnej opatrzonej aparatem naukowym) = 30 godz.
Razem: 60 godz. : 30 godz. = 2 pkt. ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
ODKiŚ1_W05 - Ma wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych. Zna i rozumie elementarne fakty oraz zachodzące między nimi zależności.
UMIEJĘTNOŚCI:
ODKiŚ1_U04 - potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności i wiedzę do przygotowania stanu badań z zakresu historii sztuki i ochrony zabytków.
ODKiŚ1_U09 - posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na temat dóbr kultury, a także posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim. Umie przygotować tekst naukowy z poprawnie opracowanym aparatem badawczym, uzupełniony odpowiednio dobranymi ilustracjami.
Kryteria oceniania
EFEKT ODKiŚ1_W05
na ocenę bardzo dobrą:
1. ma uporządkowaną wiedzę z ochrony dóbr kultury, którą potrafi łączyć z innymi naukami humanistycznymi (w tym z historią sztuki).
na ocenę dobrą:
1. ma wiedzę z ochrony dóbr kultury, którą potrafi okazjonalnie łączyć z innymi naukami humanistycznymi (w tym z historią sztuki).
na ocenę dostateczną:
1. ma podstawową wiedzę z ochrony dóbr kultury, której nie potrafi łączyć z innymi naukami humanistycznymi (w tym z historią sztuki).
EFEKTY ODKiŚ1_U04, ODKiŚ1_U09
na ocenę bardzo dobrą:
1. potrafi w pełni samodzielnie wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię oraz przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę.
2. poprawnie i z dużą swobodą potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym, stosując właściwą terminologię z zakresu ochrony dóbr kultury i historii sztuki.
3. posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej z poprawnie opracowanym aparatem badawczym.
na ocenę dobrą:
1. potrafi samodzielnie z niewielką pomocą prowadzącego wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię oraz przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę.
2. w miarę poprawnie posługuje się językiem specjalistycznym, stosując w większości poprawną terminologię z zakresu historii sztuki.
3. posiada względnie zadowalającą umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej z poprawnie opracowanym aparatem badawczym.
na ocenę dostateczną:
1. potrafi z pomocą prowadzącego wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię i przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę.
2. ma trudności w posługiwaniu się językiem specjalistycznym, stosuje poprawnie tylko podstawową terminologię z zakresu ochrony dóbr kultury i historii sztuki.
3. ma trudności w konstruowaniu logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej, której towarzyszy aparat badawczy z licznymi błędami.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. A. D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008.
2. A. D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Kraków 2008.
3. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J. K. Ostrowski, A. Małkiewicz, Warszawa 1995. [wyd. III]
4. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.
W cyklu 2021/22_Z:
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. |
W cyklu 2021/22_L:
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. |
W cyklu 2022/23_Z:
dobrana indywidualnie, zgodna z zakresem badań |
W cyklu 2022/23_L:
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. |
W cyklu 2023/24_Z:
Dobrana indywidualnie, zgodna z zakresem badań |
W cyklu 2024/25_Z:
Dobrana indywidualnie, zgodna z zakresem badań |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. |
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowa znajomości historii powszechnej. |
W cyklu 2022/23_Z:
Zajęcia prowadzone są wspólnie dla studentów historii sztuki i odkiś. |
W cyklu 2022/23_L:
Podstawowa znajomości historii powszechnej. |
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia prowadzone są wspólnie dla studentów historii sztuki i odkiś. |
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia prowadzone są wspólnie dla studentów historii sztuki i odkiś. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: