Dokumentacja badań archeologicznych WNHS-ODK-DBA
Zajęcia mają na celu szczegółowe omówienie dokumentacji, która powstaje w trakcie badań archeologicznych (m.in. KEZAL, dokumentacja rysunkowa, dokumentacja fotograficzna, inwentarze zabytków) i przygotowanie studenta do jej samodzielnej interpretacji i weryfikacji.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ODK1_W03 - Definiuje podstawowe zagadnienia związane z badaniami archeologicznymi
ODK1_U07 - Streszcza i wyciąga wnioski z dokumentacji archeologicznej
ODK1_K08 - Dyskutuje na temat właściwych metod sporządzania dokumentacji archeologicznej
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności. W wypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu, student zobowiązany jest dostarczyć krótką pracę pisemną. Brak nieobecności stanowi dodatkowe pół oceny do oceny końcowej.
2. Ocena kolokwium.
3. Przedstawienie na zajęciach (w formie prezentacji) wybranego przykładu dokumentacji archeologicznej (np. WUOZ).
4. Przygotowanie krótkiej pracy pisemnej stanowiącej analizę krytyczną wybranej dokumentacji archeologicznej
Efekt ODK1_W03:
• na ocenę bardzo dobrą – student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia z zakresu dokumentacji badań archeologicznych, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć z zakresu dokumentacji badań archeologicznych, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia z zakresu dokumentacji badań archeologicznych z pomocą i podpowiedzią nauczyciela, korzysta z literatury przedmiotu.
Efekt ODK1_U07:
• na ocenę bardzo dobrą – student posiada kompletną umiejętność przygotowania pracy pisemnej na podstawie dokumentacji archeologicznej, bez problemów porusza się w literaturze źródłowej, potrafi bezbłędnie sporządzić przypisy i bibliografię;
• na ocenę dobrą – student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania pracy pisemnej na podstawie dokumentacji archeologicznej, potrafi prawidłowo przygotować aparat naukowy;
• na ocenę dostateczną – student posiada podstawową umiejętność przygotowania pracy pisemnej na podstawie dokumentacji archeologicznej; korzysta z literatury źródłowej, potrafi w ograniczony sposób przygotować aparat naukowy
Efekt ODK1_K08:
• na ocenę bardzo dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw, potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji;
• na ocenę dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw;
• na ocenę dostateczną – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: