Archeologia doświadczalna i odtwórstwo historyczne WNHS-ODK-ADOH
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z przykładami z zakresu archeologii doświadczalnej i wybranych aktywności odtwórstwa historycznego z naciskiem na poznanie dawnych technologii na podstawie eksperymentów naukowych i wpływ odtwórstwa historycznego na popularyzację archeologii.
Część zajęć w miarę możliwości będzie odbywała się w muzeach, aby studenci poznali dziedzictwo w praktyce.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ODK1_W12 - Definiuje podstawowe zagadnienia związane z archeologią doświadczalną i odtwórstwem historycznym
ODK1_U08 - Streszcza w formie prezentacji zagadnienia związane z archeologią doświadczalną i odtwórstwem historycznym
ODK1_U11 - Wyprowadza wnioski na podstawie twierdzeń innych badaczy w zakresie archeologii doświadczalnej i odtwórstwa historycznego
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności. W wypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu, student zobowiązany jest dostarczyć krótką pracę pisemną. Brak nieobecności stanowi dodatkowe pół oceny do oceny końcowej.
2. Aktywność na zajęciach.
3. Przedstawienie na zajęciach prezentacji na zadany wcześniej i wybrany przez studenta temat.
4. Przygotowanie krótkiej pracy pisemnej na podstawie wygłoszonego referatu (z aparatem naukowym).
Efekt ODK1_W12:
• na ocenę bardzo dobrą – student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia z zakresu archeologii eksperymentalnej i odtwórstwa historycznego, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć z zakresu archeologii eksperymentalnej i odtwórstwa historycznego, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;
• na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia z zakresu archeologii eksperymentalnej i odtwórstwa historycznego z pomocą i podpowiedzią nauczyciela, korzysta z literatury przedmiotu.
Efekt ODK1_U08:
• na ocenę bardzo dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw, potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji;
• na ocenę dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw;
• na ocenę dostateczną – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat.
Efekt ODK1_U11:
• na ocenę bardzo dobrą – student posiada kompletną umiejętność przygotowania pracy pisemnej z zakresu organizacji wydarzeń rekonstrukcyjnych lub wydarzeń wykorzystujących archeologię doświadczalną, bez problemów porusza się w literaturze źródłowej, potrafi bezbłędnie sporządzić przypisy i bibliografię;
• na ocenę dobrą – student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania pracy pisemnej z zakresu organizacji wydarzeń rekonstrukcyjnych lub wydarzeń wykorzystujących archeologię doświadczalną, potrafi prawidłowo przygotować aparat naukowy;
• na ocenę dostateczną – student posiada podstawową umiejętność przygotowania pracy pisemnej z zakresu organizacji wydarzeń rekonstrukcyjnych lub wydarzeń wykorzystujących archeologię doświadczalną; korzysta z literatury źródłowej, potrafi w ograniczony sposób przygotować aparat naukowy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: