Sztuka starożytna i wczesnochrześcijańska WNHS-HS-SSWc
Historia sztuki starożytnej i wczesnochrześcijańskiej w oparciu o analizę tworów kultury wizualnej w ramach Morza Śródziemnego, terenów starożytnego Egiptu, starożytnej Mezopotamii oraz Europy Kontynentalnej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Student/ka ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki starożytnej, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki.
- Student/ka ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach sztuki
świata i jej powiązaniach z naukami humanistycznymi.
- Student/ka potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki starożytnej poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę.
- Student/ka posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki starożytnej, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych.
- Student/ka posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
- Student/ka jest gotowy/a do współpracy i podejmowania działań na rzecz
środowiska społecznego. Jest również przygotowany/a do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu historii sztuki poprzez korzystanie m.in. z konsultacji specjalistycznych.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: