Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia ze sztuki nowożytnej WNHS-HS-SM2WZzSN
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań - tematem prac mogą być realizacje plastyczne jak i architektura.
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: zdobycie umiejętności potrzebnych do napisania pracy seminaryjnej (podstawy tekstu naukowego) - krytyczna analiza dzieła sztuki, wybór metodologii, opracowanie literatury przedmiotu, wybór odpowiedniej metodologii, układanie planu pracy, sporządzanie przypisów, bibliografii, spisu ilustracji (aparat badawczy).
W cyklu 2021/22_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2021/22_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2022/23_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2022/23_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2023/24_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2023/24_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2024/25_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami w historii sztuki. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację w języku polskim i obcym na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki. Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Odpowiednio określa priorytety służące realizacji zadania.
Kryteria oceniania
W pierwszym semestrze - oddanie 1 rozdziału pracy.
W drugim semestrze - oddanie całości pracy.
Aktywność na zajęciach.
Literatura
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007.
Markowski M. P., Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki, Kraków 2013.
W cyklu 2021/22_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2021/22_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2022/23_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2022/23_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2023/24_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2023/24_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2024/25_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2024/25_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: