Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia ze sztuki nowożytnej WNHS-HS-SM1WZzSN
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura.
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: zdobycie umiejętności potrzebnych do napisania pracy seminaryjnej (podstawy tekstu naukowego) - krytyczna analiza dzieła sztuki, opracowanie literatury przedmiotu, wybór odpowiedniej metody, układanie planu pracy, sporządzanie przypisów, bibliografii, spisu ilustracji (aparat badawczy).
W cyklu 2021/22_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2021/22_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2022/23_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2022/23_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2023/24_Z:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
W cyklu 2023/24_L:
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami w historii sztuki. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację w języku polskim i obcym na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki. Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Odpowiednio określa priorytety służące realizacji zadania.
Kryteria oceniania
W pierwszym semestrze:
- referat na temat przygotowywanej pracy
- oddanie pisemnie bibliografii
W drugim semestrze
- oddanie albo wstępu albo stanu badań
Literatura
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007.
W cyklu 2021/22_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2021/22_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2022/23_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2022/23_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2023/24_Z:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
W cyklu 2023/24_L:
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: